Предстоящото рали "Средна гора" ще отбележи по подобаващ начин падението на българския автомобилен спорт. Само 11 екипажа са подали заявки, като два от тях няма да стартират.
Организаторите от "Интерспийд" сякаш напук на собственото си рали са направили всичко възможно то да не бъде привлекателно за пилотите. Надпреварата отново е разтеглена до цели 167.44 състезателни километра в два дни. Клубът продължава да упорства и с "престижното" си участие в безсмислената Европейска рали купа, подплатено от липсата на чуждестранни заявки. Освен с огромния за "кризисната ситуация в спорта" километраж, срамно малкият интерес към надпреварата се допълва и от обновените правила на ФИА за използваните гуми.
Организаторите имат правото да допуснат пилоти с наличния им стар тип, като бъдат класирани само за националния шампионат. Директорът на състезанието Валя Пантелеева обаче заяви, че смята да го предложи на комисарите на ФИА едва около четири часа преди церемониалния старт в петък.
С отказите на Мирослав Ангелов (Fiat Punto S1600) и Борис Григоров (Citroen C2 S1600) десетата годишнина на бившето рали "Траянови врата" ще бъде почетена от максимум девет екипажа. Това все пак е драстично увеличение от близо една трета спрямо подадените седем заявки за първоначалната дата на надпреварата през май, когато тя бе отменена под предлог с провежданите парламентарни избори.
"Средна гора" ще разбие антирекорда от последното издание на "най-престижното" родно рали "България", в което на старта застанаха 19 автомобила. Така в петия кръг на националния шампионат всеки достигнал до финала екипаж гарантирано ще вземе точки и бонуси, раздавани за всеки от двата дни на състезанието.
По думите на Пантелеева бюджетът на надпреварата е ограничен от планираните 100 на 50 хиляди лева. Средно аритметично това прави организационни разходи по малко над 5500 лева на автомобил. Девет хиляди от общата сума са целевата помощ от Министерството на младежта и спорта.
Въпреки малкото участници, "Средна гора" все пак ще има някаква интрига. Тя ще бъде между шампиона Димитър Илиев с Skoda Fabia S2000 и това дали Крум Дончев е напреднал в опознаването на новия си автомобил Ford Fiesta R5 след участието на планинско "Пещера" през миналия уикенд. За част от зрителите, колкото и малко да са те, вероятно ще представлява интерес и участието на петнайсетте ретроавтомобила, които ще стартират зад основната група.