Откриващото сезона рали „Средна гора” ще включва специален етап по улиците на Панагюрище, който ще се кара в петък вечер. Общо 171 километра, разпределени в 11 отсечки, ще изминат участниците в тазгодишното издание на надпреварата.
Това съобщиха организаторите на бившето „Траянови врата” по време на първата пресконференция за предстоящата надпревара, като успоредно с това съобщиха за интерес от страна на турски, гръцки, украински и сръбски екипажи.
„Започнахме подготовката веднага след края на предишното състезание”, коментира директорът на ралито Валя Пантелеева. „Тази година, която ще е девета за надпреварата и трета като кръг от календара на ФИА, ще имаме по-висок коефициент – 5. Това означава, че ще трябва да отговаряме и на критерия атрактивност. Ето защо решихме да променим маршрута."
„Той ще включва 11 етапа, като суперспециалният в Панагюрище ще се кара в петък през нощта. В събота предстоят отсечките „Копривщица” и „Челопеч Майнинг”, разпределени в две секции, а на следващия ден – „Оборище”, „Язовира” и още един специален етап в Панагюрище, който обаче ще има по-различен маршут от този в петък. Решихме „Магистралата” да отпадне, тъй като този етап се е карал вече много пъти е добре познат за всичките ни пилоти.”
Няколко чужди екипажа са проявили интерес към предстоящото рали „Средна гора”. Най сериозната заявка вероятно ще дойде от страна на Сердар Бостанджи и неговия клуб, който планира да се включи в надпреварата с един Ford Fiesta S2000 и два Fiesta R2. Георги Космополус също е направил запитване, като той евентуално ще кара Mitsubishi Lancer Evo IX.
Интерес има и от страна на украински и сръбски екипажи, коментира още Пантелеева, като добави, че вече започва да става ясно кои от българските пилоти ще се включат в първия кръг от националния шампионат. Все още обаче е прекалено рано да говорим за конкретни имена, тъй като срокът за подаване на заявки изтича на 2 май.
„Интерспийд”, който е един от осемте изключени от Управителния съвет на Александър Александров отбори, не е получил до този момент финансова подкрепа от страна на БФАС за плащането на международната такса към ФИА.
„Бюджетът ни по план е около 100 000 лева, но ще се опитаме да направим някои икономии. Появи се и един проблем с таксата към ФИА, която възлиза на 2040 евро. БФАС винаги е поемала таксата, когато става дума за международни състезания, но през тази година това не се случи. Все пак ще кандидатстваме за финансиране пред Министерството на спорта, но ако се налага, ние ще платим тази сума”, допълни още Пантелеева.