Карлос Сайнц с Volkswagen Race Touareg спечели първия етап на рали „Централна Европа”. Американецът Роби Гордън изненадващо е втори.
При перфектни атмосферни условия стартира рали „Централна Европа”. Ясно време, високи за сезона температури и отлично подготвени 63-състезателни километра посрещнаха участниците в унгарското градче Дабас.
Мотоциклетите
Победителят от миналогодишното издание на рали „Дакар” Сирил Депре с KTM стана първият състезател, преминал през арката на старта в Будапеща, но неговият основен конкурент Марк Кома излезе начело в генералното класиране, след като спечели 63-километровата отсечка. Французинът разчистваше трасето за останалите мотоциклетисти и логично загуби повече от минута в края на деня. Само на две секунди зад него е Жорди Виладомс, също с КТМ. При 450-кубиковите, които определено имаха затруднения по високоскоростните трасета, начело е седмият Давид Фретине.
Рали „Централна Европа” е първото състезание за АТВ, което носи брандинга на “Дакар”. Шампионът на Унгария Ласло Сабо се възползва от факта, че стартира последен по отсечката и регистрира най-добро време. Втори, на 35 секунди зад него, е французинът Юбер Делтриу.
Автомобилите
Естествено най-голямо внимание получиха представителите в класа на автомобилите. Двукратният рали шампион Карлос Сайнц с Volkswagen Race Touareg спечели първия етап, но призна, че е изненадан от характера на отсечката и многото неравности не са по неговия вкус. Втори, на 41 секунди зад испанеца, завърши Роби Гордън, който спечели аплодисментите на публиката не само с впечатляващата визия на преработения Hummer, но и с агресивния си стил на каранe. Джиниъл де Вилиърс с Volkswagen Race Touareg оформи челната тройка.
По традиция ескадронът на Mitsubishi потегли предпазливо, без да поема излишни рискове в началото на надпреварата. Мистър „Дакар” Стефан Петерхансел остана четвърти, а Люк Алфан и Нани Рома финишираха съответно на седма и осма позиция. Дизеловият Pajero Evolution MPR14 на Хироши Масуока изостана на 2:55 минути зад лидера, което му отреди незавидното десето място.
Първият от фаворитите, който напусна битката за челото, е Марк Милър с Volkswagen Race Touareg. Американецът се преобърна 23 километра, което му коства изгуби близо 50 минути. На финала неговият автомобил бе без преден капак и шофьорска врата.
Камионите
Ханс Стейси с MAN спечели първия етап при камионите. Малцина са тези, които могат да спрат холандеца по пътя към победата, след като заводският тим на КАМАЗ отказа участие в рали „Централна Европа” заради ангажименти в националния шампионат на Русия. Чехът Алес Лопрайс (Tatra) е единственият по-сериозен конкурент на победителя в „Дакар 2007”, което ясно се вижда от времената в първата отсечка. Лопрайс изостава на 25 секунди от Стейси, а третият Марсел Ван Влиет (Ginaf) е на повече от две минути зад лидера.
Вторият етап на рали „Централна Европа” включва общо 152 състезателни километра в околностите на румънския град Байа Маре.
Класиране след първи етап мотоциклети:
1 | М. Кома | Испания | КТМ | 00:40:00 |
2 | С. Депре | Франция | КТМ | 00:41:15 |
3 | Ж. Виладомс | Испания | КТМ | 00:41:17 |
4 | Ф. Лопес | Чили | КТМ | 00:41:33 |
5 | Д. Кастю | Франция | КТМ | 00:41:33 |
6. | Я. Катринак | Словакия | KTM | 00:42:09 |
Класиране след първи етап автомобили:
1 | К. Сайнц | Испания | Volkswagen | 00:39:56 |
2 | Р. Гордън | САЩ | Hummer | 00:40:37 |
3 | Ж. де Вилиърс | ЮАР | Volkswagen | 00:40:52 |
4 | С. Петерхансел | Франция | Mitsubishi | 00:40:58 |
5 | К. Соуса | Португалия | Volkswagen | 00:41:35 |
6 | Д. Депинг | Германия | Volkswagen | 00:42:08 |
Класиране след първи етап камиони:
1 | Х. Стейси | Холандия | MAN | 00:51:30 |
2 | А. Лопрайс | Чехия | Tatra | 00:51:55 |
3 | M. ван Влиет | Холандия | Ginaf | 00:53:39 |
4 | В. ван Гинкел | Холандия | Ginaf | 00:54:08 |
5 | А. де Азаведо | Бразилия | Tatra | 00:57:55 |
6 | П. Вила Рока | Испания | Mercedes | 00:58:01 |
editor
Magyar Janos, приемам твоята версия за вярна, защото този език ми е твърде непознат. Вчера в Унгария се опитах да разшифровам някои комбинации букви и тяхното произношение, но явно не съм се постарал достатъчно ;) И как да стане след като произнасяха Balazs Болаж или нещо подобно >:-)
Magyar Janos
Laszlo Szabo се чете Ласло Сабо, а не Лажло Жабо, лажливи жабоци такива!!! :-D