Армадата на Volkswagen набира скорост. Авансът на Кастю при мотоциклетистите е под две минути.
След двудневен престои в Румъния керванът на рали „Централна Европа” се завърна на територията на Унгария. Двете бързи отсечки, предвидени за днес, провокираха сериозни размествания в генералното класиране при мотоциклетистите и автомобилите. Сякаш единствено при камионите крайният изход в надпреварата вече е ясен, след като Ханс Стейси е с една класа над останалите претенденти.
Мотоциклетите
Проблемите с навигацията, които сполетяха Сирил Депре (KTM) във втория ден на рали „Централна Европа”, на практика го оставиха без шансове за победа. Французинът обаче явно няма намерение да се предава. С победата си в първата отсечка тази сутрин той съкрати с две минути аванса на лидера Давид Кастю в генералното класиране, но все още изостава на цели единайсет. Въпреки това прогресът на Депре е впечатляващ, защото от четиринайсета позиция в понеделник вече заема четвърта.
Водачът на колоната Давид Кастю (KTM) падна лошо днес следобед, но остана начело. Все по-близо зад него обаче е чехът Ярослав Катринак (KTM), който спечели втората отсечка. Трети се движи чилиецът Франциско Лопес също с КТМ.
Автомобилите
Пилотът на Volkswagen Джиниъл де Вилиърс бе най-бърз сутринта, a Насер Ал Атиах с BMW спечели втората отсечка. Най-добро време за деня обаче регистрира Карлос Сайнц (Volkswagen), който донякъде навакса изоставането си от вчера и вече се движи пети. В генералното класиране начело отново е Стефан Петерхансел (Mitsubishi), но преднината му спрямо втория Вилиърс е по-малко от две минути.
Отсечката край Дабас и следобедният тест в покрайнините на Веспрем затрудниха максимално пилотите ма Mitsubishi. Не само Петерхансел имаше проблеми, но и двамата му съотборници Люк Алфан и Нани Рома. Вчера те заемаха съответно трето и четвърто място в генералното класиране, а днес са шести и седми, което означава, че интрига за разпределението на челните места ще има до последния етап в неделя.
Камионите
Ханс Стейси (MAN) отново бе най-бърз при камионите, но това определено не е изненада. Холандецът е убедително начело с повече от шестнайсте минути аванс спрямо втория Вулфер ван Гинкел с GINAF.
Петият ден на рали „Централна Европа” включва цели 210 състезателни километра. Участниците стартират сутринта с най-дългата отсечка в състезанието (156 км) и след кратка връзка следобед атакуват второто трасе (54 км).
Класиране след четвъртия етап мотоциклети:
1 | Д. Кастю | Франция | КТМ | 05:32:28 |
2 | Я. Катринак | Словакия | КТМ | 05:33:56 |
3 | Ф. Лопес | Чили | КТМ | 05:35:51 |
4 | С. Депре | Франция | КТМ | 05:43:38 |
5 | А. Дюкло | Франция | КТМ | 05:44:03 |
6 | Дж. Стрийт | САЩ | KTM | 05:45:18 |
Класиране след четвъртия етап автомобили:
1 | С. Петерхансел | Франция | Mitsubishi | 05:10:35 |
2 | Ж. Вилиърс | ЮАР | Volkswagen | 05:12:19 |
3 | Д. Депинг | Германия | Volkswagen | 05:12:36 |
4 | Н. Атиах | Катар | BMW | 05:14:10 |
5 | К. Сайнц | Испания | Volkswagen | 05:14:29 |
6 | Л. Алфан | Франция | Mitsubishi | 05:14:59 |
Класиране след четвъртия етап камиони:
1 | Х. Стейси | Холандия | MAN | 05:16:13 |
2 | В. ван Гинкел | Холандия | GINAF | 05:27:02 |
3 | Ф. ван Еерт | Холандия | DAF | 05:27:50 |
4 | Ф. Ектер | Германия | MAN | 05:30:15 |
5 | М. Мачик | Чехия | LIAZ | 05:34:01 |
6 | А. Лопрайс | Чехия | TATRA | 05:34:42 |