Пилотът на BP-Ford Яри-Мати Латвала бе най-бърз в шейкдауна, предшестващ старта на рали „Турция”. Трите най-добри времена са за Ford Focus RS WRC, след като Джиджи Гали (Stobart) и Мико Хирвонен (BP-Ford) завършиха съответно втори и трети.
По време на шейкдауна беше ясно и слънчево, като температурата на въздуха по петкилометровото трасе достигна 32 градуса. Въпреки това голяма част от пилотите ограничиха преминаванията си.
„Отсечката беше бърза, но настилката не толкова твърда и скоростна, колкото останалите в планината”, коментира Аткисън състоянието на пътя. „Имаше и доста камъни по нея. Може би затова някои от пилотите минаха по нея само два пъти.”
Аткинсън завърши четвърти. Неговият съотборник в екипа на Subaru Петер Солберг бе с близо секунда по-бавен и остана на седма позиция. При второто преминаване норвежецът получи повреда в окачването на предно дясно колело. Пети и шести завършиха съответно Себастиен Льоб (Citroen) и Хенинг Солберг (Stobart).
Още при първия си опит Тони Гардемайстер имаше проблеми с трансмисията, въпреки че автомобилът му е напълно нов. След рали "Гърция" екипът на Suzuki е установил повреда в ролкейджа на SX4 WRC, поради което е подготвил за старта в Турция ново шаси.
Комисарите на надпреварата са обсъждали днес дали да наложат наказание на Гардемайстер заради смяната, тъй като по правилник в Гърция и Турция отборите са длъжни да използват еднакви машини. В крайна сметка решението им е било в полза на финландеца, тъй като Suzuki се ползва с привилегиите на производител-дебютант.
Съотборникът на Гардемайстер Пер-Гунар Андерсон имаше проблеми с хидравликата, което се отрази върху системата за смяна на предавките от волана на неговия автомобил.
Рали "Турция" стартира днес със суперспециалния "Анталия" в 17:25 часа. Първият същински етап започва в петък от 08:38 часа.