Себастиен Льоб (Citroen) спечели рали „Турция” и третата си поредна победа за сезона. Частният пилот на Citroen Петер Солберг завърши втори, а Мико Хирвонен (Ford) допълни челната тройка.
Тодор Славов (Renault Clio R3), който в Турция стартира програмата си в J-WRC, завърши на шестнайсето място в общото класиране и на четвърто при джуниърите.
По старата схема
Четвъртият кръг в Световния рали шампионат доказа не само колко бърз е Себастиен Льоб, но и че стратегията му да атакува във втория ден и единствено да пази преднината си в третия работи безотказно. Французинът започна предпазливо и в петък вечер заемаше едва пета позиция, но натисна здраво в събота, приключи деня с повече от 15 секунди аванс, след което просто довърши по шампионски надпреварата. В Турция му помогна и природата, тъй като първите два етапа тази сутрин бяха отменени заради проливните дъждове в региона. Безапелационните победи в следващите три обаче доказаха, че все още няма пилот, който да го спре по пътя към рекордната седма титла.
„Решихме да запазим първата стартова позиция и това се оказа правилният избор”, коментира Себ, чийто аванс в челото на класирането набъбна на цели 40 точки. „Очаквахме да вали и знаех, че ако върна газта (в събота) и днес беше мокро, всичко свършва. Ако пък времето останеше сухо, имах добър шанс да запазя преднината си.”
Преследвачите
Трима бяха конкурентите на Льоб за първото място тази сутрин, но и тримата допуснаха грешки. Първи се издъни Мико Хирвонен, който удари един от камъните в третата отсечка днес (реално първата заради отменените две), спука гума и изгуби близо 50 секунди. Петер Солберг бе на крачка от отпадането в четвъртия етап, когато в опитите си да догони Себ излетя за кратко от пътя и се удари странично в едно от дърветата. Световният шампион за 2003 г. имаше късмет и без проблеми стигна втори до финала Това обаче не се отдаде на Дани Сордо (Citroen), който отпадна в същия този етап. Проблемите на испанеца изведоха Хирвонен на трета позиция, която обаче го остави на две точки зад Солберг в шампионата на пилотите.
„Започнах тази сутрин с надеждата да се боря за второто място, защо не и за победата”, коментира Мико. „Дадох всичко от себе си, но не се получи. Изгубихме една позиция (след спуканата гума), но си я върнахме, така че всичко е наред. За съжаление Себастиен се откъсна далеч напред. Трябва да натискам по-здраво следващия път.”
В зоната на точките
Рали „Турция” стартира по прекрасен начин за младока Себастиен Ожие. Пилотът на Citroen Junior водеше след първия ден и контролираше надпреварата във втория, но спукана гума му коства повече от три минути. След отпадането на Сордо днес обаче Малкия Себ навакса една позиция и завърши четвърти, макар на близо четири минути зад победителя.
В екипа на Citroen Junior имаше и друг повод за радост – Кими Райконен направи най-силното си състезание досега и се пребори за петото място. „Това беше наистина добър уикенд за нас- нямахме големи грешки, нито проблеми с автомобила”, заяви след финала световният шампион във Формула 1. „Да, спечелихме две места, защото другите момчета отпаднаха, но това е част от играта. Важното е, че вървим напред.”
Далеч по-опитните Федерико Вийагра (Munchi’s Ford) и Матю Уилсън (Stobart Ford) останаха съответно шести и седми, а Яри-Мати Латвала (Ford) прогресира до осмото място, след като вчера сутринта се превъртя по таван и изостана близо с 20 минути. Челната десетка допълниха Денис Кюиперс (Ford Fiesta S2000) и Аарон Буркат (Suzuki Swift S1600).
Българското участие
Рали „Турция” маркира и дебюта на Тодор Славов в Световния рали шампионат. Пилотът на Булбет Рали Тим имаше сериозни проблеми в първия ден от надпреварата – първо с настройките, после с помпата на съединителя, а за финал спука катер два километра преди края на предпоследната петъчна отсечка. В събота Славов се върна по системата супер рали и записа серия от добри времена, включително и една етапна победа при джуниърите.
Разликата между него и третия в J-WRC Кевин Ебринг (Renault Clio R3) обаче бе прекалено голяма, за да атакува той днес. Ограниченият бюджет на варненеца също изключваше каквито и да е било рискове, в резултат на което Славов кара на сигурно до финала. Въпреки това той се изкачи на шестнайсето място в общото класиране и записа първите си точки в J-WRC.
„Всичко мина нормално днес”, коментита Славов за auto motor und sport след финала. „Както знаете, отмениха първите два етапа сутринта, тъй като беше много кално по отсечките. Следобед, заради Дани Сордо, който отпадна, бе блокирана едната отсечка, така че и там на практика не се състезавахме. Но като цяло нямахме проблеми. Пазехме двигателя, държахме ниски обороти, за да завършим без проблеми.”
„Има някаква малка вероятност да караме на „Траянови врата” като подготовка за рали „България”, но нека първо се приберем. По автомобила има доста щети, така че трябва да прегледаме каква е ситуацията и после да решим дали да участваме.”
Следващият кръг от световния шампионат е в Нова Зеландия" (7-9 май), а от J-WRC - в Португалия (28-30 май). Старт №2 от международната програмата на Славов обаче е рали "България" (9-11 юли).
анонимен
Трябва да е по уверен - има потенциал!
boro
Поздравления за Тошко и първите спечелени точки в J-WRC. Жалко за проблемите в петък )-: