Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Твърдица: Втора поредна победа за братя Попови

15.10.2007 08:10

Лидерът в рали “Твърдица” Румен Дунев отпадна в осмата отсечка на състезанието.

Втори пореден успех в рали “Твърдица” записаха шампионите на България за 2005 година Ясен и Дилян Попови (OMV Рали тим, Mitsubishi Lancer Evo 9), като на финала победиха с 54,8 секунди екипажът на Prista oil Крум Дончев/Стойко Вълчев (Mitsubishi Lancer Evo 9). Трети завършиха първенците в клас N/3 Пламен Стайков/Слав Ландов (Булгартабак, Ford Fiesta ST) – втори подиум през този сезон за победителя в рали стипендията на “Ford Fiesta Спортинг трофи”.

Изключително оспорвана битка поднесоха на феновете по шестте неделни отсечки лидерите в класирането след първия ден – Ясен Попов и екипажът на Melexis Renault Team Румен Дунев/Христо Христов (Renault Clio S1600). След първия ден на състезанието Попов имаше 8,5 секунди аванс, но още в първата отсечка в неделя Дунев стопи аванса на Ясен на 5 секунди. В следващия етап Ясен и Дилян се завъртяха, а Румен и Христо излязоха начело с минимален аванс от 1,8 секунди. След това Попов намали аванса на Дунев на 1 секунда, а в осмия етап Румен катастрофира малко преди финала на отсечката и това реши изхода на състезанието.

„Много съм доволен от втората ни поредна победа в рали “Твърдица”, заяви на финала Ясен Попов. „Тази година обаче спечелихме много по-трудно. С Румен водихме изключително оспорвана битка, вчера той направи едно завъртане, днес – ние, но вървяхме секунда за секунда. Съжалявам за лошия му късмет, но се случва.“

„Късметът ни изневери в решителния момент на състезанието“, допълни Дунев. „В етапа, в който спряхме, което стана на 100-на метра преди финала, бяхме взели около 4 секунди аванс пред Ясен, това си беше нашето рали. В другите два етапа преди финала можех да съм по-бърз, така че осмата отсечка беше решителна. Карахме с гуми “интермедия”, които на края на етапа вече не държаха, колата се хлъзна, на 6-а предавка, сигурно с над 150, отскочихме на една бабуна, ударихме се в мантинелата, вървяхме по нея, после обаче нацелихме втора бабуна и колата стана неуправляема и последва удар. Много съжалявам, защото можехме да спечелим това рали.“

От десет скоростни отсечки в състезанието Попов спечели пет, четири взе Дунев и една бе за Крум Дончев.

Завършилият на второ място Крум Дончев обясни на финала, че не е бил доволен от настройките на колата си през цялото състезание, а освен това е спукал и гума във втория ден, което го е лишило от шанс да гони двамата лидери в класирането.

Битката между новия шампион в N/3 Игнат Исаев с навигатор Милен Илиев (Юве и ко, Renault Clio) и Пламен Стайков ги изведе в челото на класирането, но заради няколко дребни технически проблеми Исаев записа второто си поражение тази година – за втори път завършва втори в класа. Стайков кара много силно и атрактивно и спечели овациите на публиката по отсечките, тъй като атакуваше на всеки един завой и се бореше за всяка секунда.

Първото място на Тихомир Стратиев/Здравко Попов (Марина Моторспорт, Citroen Saxo) в N/2 им гарантира титлата за сезон 2007 в класа, а двамата записаха и най-доброто си класиране тази година – шесто място в генералното подреждане. Съперниците им за титлата Екатерина Стратиева/Румен Манолов (Астра, Citroen Saxo) получиха повреда в скоростната кутия и завършиха на 11-о място в генералното подреждане и на 5-а позиция в N/2.

За първи тази година на рали стартираха и автомобили от група “Хобикар”, като първото място взеха Стефан Панчугов и Милен Узунов (СП Рейсинг, ВАЗ 21011). Панчугов се оказа любимият пилот на публиката в рали “Твърдица” заради атрактивното си пилотиране, което ако имаше общо класиране щеше да го нареди на 7-о място в подреждането.

Българският рали шампионат завършва с рали “Виктори София” на 9-11 ноември, девети кръг от надпреварата.

Коментари
comments powered by Disqus