Лидерът в рали “Твърдица” Румен Дунев отпадна в осмата отсечка на състезанието.
Втори пореден успех в рали “Твърдица” записаха шампионите на България за 2005 година Ясен и Дилян Попови (OMV Рали тим, Mitsubishi Lancer Evo 9), като на финала победиха с 54,8 секунди екипажът на Prista oil Крум Дончев/Стойко Вълчев (Mitsubishi Lancer Evo 9). Трети завършиха първенците в клас N/3 Пламен Стайков/Слав Ландов (Булгартабак, Ford Fiesta ST) – втори подиум през този сезон за победителя в рали стипендията на “Ford Fiesta Спортинг трофи”.
Изключително оспорвана битка поднесоха на феновете по шестте неделни отсечки лидерите в класирането след първия ден – Ясен Попов и екипажът на Melexis Renault Team Румен Дунев/Христо Христов (Renault Clio S1600). След първия ден на състезанието Попов имаше 8,5 секунди аванс, но още в първата отсечка в неделя Дунев стопи аванса на Ясен на 5 секунди. В следващия етап Ясен и Дилян се завъртяха, а Румен и Христо излязоха начело с минимален аванс от 1,8 секунди. След това Попов намали аванса на Дунев на 1 секунда, а в осмия етап Румен катастрофира малко преди финала на отсечката и това реши изхода на състезанието.
„Много съм доволен от втората ни поредна победа в рали “Твърдица”, заяви на финала Ясен Попов. „Тази година обаче спечелихме много по-трудно. С Румен водихме изключително оспорвана битка, вчера той направи едно завъртане, днес – ние, но вървяхме секунда за секунда. Съжалявам за лошия му късмет, но се случва.“
„Късметът ни изневери в решителния момент на състезанието“, допълни Дунев. „В етапа, в който спряхме, което стана на 100-на метра преди финала, бяхме взели около 4 секунди аванс пред Ясен, това си беше нашето рали. В другите два етапа преди финала можех да съм по-бърз, така че осмата отсечка беше решителна. Карахме с гуми “интермедия”, които на края на етапа вече не държаха, колата се хлъзна, на 6-а предавка, сигурно с над 150, отскочихме на една бабуна, ударихме се в мантинелата, вървяхме по нея, после обаче нацелихме втора бабуна и колата стана неуправляема и последва удар. Много съжалявам, защото можехме да спечелим това рали.“
От десет скоростни отсечки в състезанието Попов спечели пет, четири взе Дунев и една бе за Крум Дончев.
Завършилият на второ място Крум Дончев обясни на финала, че не е бил доволен от настройките на колата си през цялото състезание, а освен това е спукал и гума във втория ден, което го е лишило от шанс да гони двамата лидери в класирането.
Битката между новия шампион в N/3 Игнат Исаев с навигатор Милен Илиев (Юве и ко, Renault Clio) и Пламен Стайков ги изведе в челото на класирането, но заради няколко дребни технически проблеми Исаев записа второто си поражение тази година – за втори път завършва втори в класа. Стайков кара много силно и атрактивно и спечели овациите на публиката по отсечките, тъй като атакуваше на всеки един завой и се бореше за всяка секунда.
Първото място на Тихомир Стратиев/Здравко Попов (Марина Моторспорт, Citroen Saxo) в N/2 им гарантира титлата за сезон 2007 в класа, а двамата записаха и най-доброто си класиране тази година – шесто място в генералното подреждане. Съперниците им за титлата Екатерина Стратиева/Румен Манолов (Астра, Citroen Saxo) получиха повреда в скоростната кутия и завършиха на 11-о място в генералното подреждане и на 5-а позиция в N/2.
За първи тази година на рали стартираха и автомобили от група “Хобикар”, като първото място взеха Стефан Панчугов и Милен Узунов (СП Рейсинг, ВАЗ 21011). Панчугов се оказа любимият пилот на публиката в рали “Твърдица” заради атрактивното си пилотиране, което ако имаше общо класиране щеше да го нареди на 7-о място в подреждането.
Българският рали шампионат завършва с рали “Виктори София” на 9-11 ноември, девети кръг от надпреварата.