Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Великобритания: Битката започна

23.10.2009 16:07

Себастиен Льоб (Citroen) е начело след първия ден на рали „Великобритания“, но на 5,3 секунди зад него е Мико Хирвонен (Ford). Разликата между двамата в шампионата е само точка в полза на финландеца, като стартът в Уелс е последен за сезон 2009.

Дъжд и мъгла посрещна най-добрите рали пилоти на първата отсечка „Хафрен“. Въпреки това Хирвонен и Льоб наложиха безумно темпо, като още след нея се откъснаха на повече от десет секунди спрямо третия Дани Сордо (Citroen). Макар и с минимална преднина, Себ спечели първите три отсечки и пое към обедния сервиз с аванс от 8,9 секунди. При вторите преминавания обаче, когато времето започна постепенно да се изяснява, Хирвонен вдигна оборотите и с две етапни победи се доближи на 5,3 секунди от своя съперник.

„Опитах се да се върна в играта“, коментира Мико след последната отсечка днес. „Нямах идея как върви етапа, но беше много хлъзгаво, така че на моменти бяхме на косъм от грешката. Мисля, че и утре ни очаква здрава битка.“

За щастие на калните отсечки в Уелс тактиката с умишлено връщане на газта в края на деня с цел осигуряването на по-добра позиция за следващия не работи, което бе и причината всички да карат на пълни обороти до последния метър. Себ обаче призна, че е имал известни затруднения на финалната отсечка, но въпреки това остана начело.

„Мислех си, че ще съм по-бавен в този етап, не знам какво се получи“, обясни Себ преди да поеме към сервизния парк. „Беше както в първата отсечка от следобедните минавания (общо четвърта). Автомобилът недозавиваше и беше нестабилен, особено в средата. Беше много трудно, но наистина вълнуващо. Щастлив съм, че завършвам деня начело.“

Темпото на Льоб и Мико бе наистина шампионско, защото двамата се откъснаха далеч пред останалите пилоти в края на деня. Петер Солберг, който във Великобритания е номиниран от Citroen Junior, завърши трети, на 40,5 секунди зад лидера, но четвъртият Дани Сордо е само на 1,1 зад него.

За съжаление вторият заводски пилот на Ford Яри-Мати Латвала отпадна рано от битката за последното място на подиума. Финландецът получи повреда в лявата предна полуоска още на първия етап, което впоследствие го остави и без спирачки за предните колела. По време на отдалечения обеден сервиз неговият екип възстанови спирачната система, но Латвала трябваше да кара и следобед само със задно предаване. В крайна сметка това му коства близо седем минути и той се смъкна на незавидната девета позиция.

Себастиен Ожие (Citroen Junior) завърши пети, но на близо две минути зад Сордо. Хенинг Солберг (Stobart Ford) имаше проблеми с двигателя, който на моменти работеше само на три цилиндъра и въпреки това се пребори за шестото място. Челната осмица допълват Матю Уилъсн (Stobart Ford) и Конрад Раутенбах (Citroen Junior), а десетият Евинд Бринилдсен (Skoda Fabia S2000) е начело в група N.

Вторият ден на рали „Великобритания“ включва нови шест етапа (две преминавания по три отсечки) с обща дължина 138,16 километра. Льоб ще поведе колоната на първата „Ронда“ в 08:35 (10:35 българско време). Обедният сервиз в Кардиф ще бъде класически, което означава, че пилотите няма да носят както днес резервни части в автомобилите си.

Коментари
comments powered by Disqus