Само 7,3 секунди разделят лидера Яри-Мати Латвала от втория Себастиен Льоб ден преди края на рали „Великобритания”.
Вторият ден от надпреварата в Уелс мина далеч по-спокойно от вчерашния, когато заради лошите атмосферни условия организаторите направиха серия промени в маршрута. И седемте етапа днес се караха в оригиналния си формат, като след края им начело във временното класиране е Яри-Мати Латвала.Денят започна трудно за финландеца. Сутринта пътищата отново бяха заледени, а като първи пилот по отсечките, Латвала нямаше възможност да следва състезателната линия, прокарана от съперниците, и да разчита на техните точки на спиране. Логично с оглед на тези фактори още на първия етап той изгуби близо половин минута и преднината му на върха се стопи на 8 десети спрямо Дани Сордо (Citroen), който от шеста изскочи на втора позиция, изпреварвайки и съотборника си Себастиен Льоб. Още на следващия етап обаче Латвала контраатакува, спечели отсечката и отново се откъсна пред двамата пилоти на Citroen.
При следобедните преминавания предимството на по-задната стартова позиция не беше толкова съществено и Сордо постепенно изостана от двамата лидери, които обаче продължиха бясната надпревара. На „Халфуей 2” Яри-Мати дори бе на крачка от катастрофата, но се отърва единствено с лек страничен удар в мантинелата. Себ се възползва от грешката на финландеца и се доближи на 2,4 секунди от първото място, но победата в следващия етап даде на Латвала 10,8 секунди преднина. Суперспециалният „Кардиф Милениъм” сложи точка на спора между двамата за днес с аванс от 7,3 секунди за пилота на BP Ford.
На трета позиция завърши съотборникът на Льоб Дани Сордо, като единствено чудо може да отнеме на Citroen титлата при конструкторите. Ford изостава с цели единайсет точки във временното класиране, а французите имат двама представители в топ 3. Въпреки това Малкълм Уилсън все още не е развял белия флаг. Водещият пилот на неговия тим Мико Хирвонен, който вчера катастрофира и завърши деня на 29-а позиция, навакса голяма част от изоставането си и вече се движи девети в генералното класиране и седми при състезателите, номинирани за отборната надпревара. Това означава, че при евентуални грешки от страна на Льоб и Сордо Ford има макар и минимален шанс да излезе начело.
Четвърти е Петер Солберг (Subaru), а челната осмица допълват Пер-Гунар Андерсон (Suzuki), Хенинг Солберг (Stobart), Франсоа Дювал (Stobart) и Тони Гардемайстер (Suzuki). Андерсон не можа да задържи третото място, от което стартира тази сутрин, но заводският тим на Suzuki определено може да е доволен от представянето на своя автомобил и пилоти в края на сезона.
Младоците, които вчера направиха истински фурор – Себастиен Ожие (Citroen C4 WRC) и Мадс Остебрг (Subaru Impreza WRC), за съжаление напуснаха надпреварата днес. Ожие катастрофира два километра преди края на първия етап, а Остберг – пет след началото на предпоследния, като почти през целия ден норвежецът имаше проблеми с двигателя на своя автомобил. Шесткратният шампион в MotoGP Валентино Роси бе по-предпазлив от Ожие и Остберг и финишира успешно на петнайсета позиция.
Третият последен ден на рали „Великобритания”, който ще сложи точка на сезон 2008 в световния шампионат, включва четири етапа – две преминавания по две отсечки. Общата дължина на маршрута е 319,64 километра, от които 96,10 по часовник. Първата стартова позиция отново е за Яри-Мати Латвала, което дава предимство на Себ, но дали французинът ще успее да навакса изоставането си?