Яри-Мати Латвала (Ford) е начело след първия ден на рали „Великобритания”, десети кръг от WRC. Финландецът има аванс от 12,1 секунди спрямо съотборника си Петер Солберг, а Себастиен Льоб (Citroen) допълва челната тройка.
Латвала, който миналата година спечели в Уелс, оглави класирането едва на финала на третата отсечка, след като във втората допусна една малка грешка. При вторите минавания обаче финландецът бе най-бърз във всички три етапа, като по-този начин увеличи аванса си спрямо втория Петер Солберг на 12,1 секунди.
„Натисках здраво, исках да отворим преднина спрямо пилотите на Citroen”, коментира Латвала след последната отсечка за деня. „Автомобилът ни се представя много добре и му се наслаждавах през цялото време. Не съм се чувствал така от много време.”
Доброто представяне на Ford по-мокрите след падналия снощи дъжд трасета в Уелс даде възможност на Петер Солберг да мине пред Льоб в петата отсечка и да завърши на 9,2 секунди пред него след финалната за деня.
„Мисля, че взехме правилното решение, като заложихме само на една резервна гума. Това е причината за разликата”, заяви бившият световен шампион. „Автомобилът се държи добре, чувствам се сигурно зад волана, което е най-важното. Много съм доволен от представянето си днес.”
Себастиен Льоб, който завърши на 21,3 секунди зад лидера Латвала, призна, че не е можел да поддържа темпото на пилотите на Ford. Нито Себ обаче, нито заводският екип на Citroen се нуждаят от победата с оглед на огромния аванс, който имат в челото и на двата шампионата.
Частният пилот на Ford Мадс Йостберг отново демонстрира отлична скорост и засега заема четвъртото място, изоставайки само на 11,3 секунди от Себ. Норвежецът можеше да бъде и по-напред, но реши да използва миналогодишните си записки за отсечките от първия ден, което се отрази върху увереността му. Петият Мико Хирвонен пък така и не намери верния ритъм със заводския Citroen DS3 WRC и вече е на близо минута зад лидера.
От Танак имаше проблеми със сервото при сутрешните минавания и въпреки това заема шеста позиция, следван от съотборника си в екипа на M-Sport Евгени Новиков. Тиери Нювил (Citroen Junior), който бе първи по трасетата днес, завърши осми, а челната десетка допълват завърналият се след контузия Матю Уилсън (M-Sport Ford) и Мартин Прокоп (Ford Fiesta RS WRC), който се оплакваше от скоростната си кутия сутринта. Най-бързият пилот с MINI е единайсетият Крис Аткинсън.
Истинска драма се разигра в S-WRC. Спорещите за титлата Пер Гунар Андерсон (Proton Satria Neo S200) и Хейдън Падон (Skoda Fabia S2000) отпаднаха още сутринта, което даде възможност на Крег Брийн (Ford Fiesta S2000) да оглави класирането в категорията. Най-бърз при „суперите” обаче очаквано е дванайсетият Себастиен Ожие с подготвената от екипа на VW Skoda Fabia S2000.
Вторият ден на рали „Великобритания” включва 95,36 километра по часовник. Първата отсечка стартира в 09:02 часа (11:02 българско време).