Яри-Мати Латвала (Ford) спечели рали „Великобритания”, с което завърши сезон 2011 във WRC. Себастиен Льоб (Citroen) си гарантира осмата титла още в петък след отпадането на Мико Хирвонен (Ford), но не можа да завърши сезона с победа, след като бе ударен от зрител в прехода към деветнайсетия етап.
От проблемите на двамата претенденти за титлата в най-голяма степен се възползва Мадс Йостберг (Stobart Ford), който завърши втори, а съотборникът му Хенинг Солберг спечели първия си подиум след рали „Полша 2009”, като удържа на атаките на Крис Мийк (MINI). Нито един пилот в Citroen не попадна в топ 10, което се е случвало за последно в Швеция през 2005 година.
Льоб заемаше втора позиция преди последния ден на рали „Великобритания“, но изоставането му спрямо Яри-Мати Латвала (Ford) бе само шест секунди. Всички шансове на французина да завърши шампионския сезон с победа обаче се изпариха още в пътната секция към втория етап днес, когато той се удари в движещ се в насрещното платно цивилен автомобил.
“Между двете отсечки, в пътната секция на един много тесен участък на превала, изведнъж срещу мен изскочи автомобил”, обясни Льоб. „Аз се прибрах в моята страна, но той мина точно срещу мен. Реакцията му беше лоша. Испанец е, така че кара обратно на правилата в Англия. Нямаше какво да направим. Ударихме се, не много силно, но автомобилът бе повреден. Когато нямаш вода в двигателя, няма как да продължиш. Не ми се случва първица, но понякога късметът не е на моя страна.”
Инцидентът на Льоб остави Яри-Мати Латвала самотен на върха, което позволи на финландеца да върне леко газта и да стигне с лекота до първата си победа за сезон 2011. Това обаче едва ли е утеха за екипа на Ford, тъй като ако Мико Хирвонен не беше отпаднал в петък и беше намерил място в топ 5, то той щеше да бъде новият световен шампион след катастрофата на Себ.
„Чувството е страхотно. Мина много време от последната ни победа – година и половина”, заяви Латвала на финала. „Стресът през цялото време беше голям, както и разочарованието. Това е страхотно, страхотен начин да завършим сезона.”
Мадс Йостберг имаше притеснения за своя двигател в събота вечер, но безпроблемно стигна до финала и то на втора позиция след отпадането на Льоб. Съотборникът му Хенинг Солберг пък най-накрая се пребори за място на подиума въпреки бесните атаки на Крис Мийк в неделния ден от надпреварата. Преди последния етап британецът намали аванса на Солберг старши на нищожните 1,8 секунди, но във финалния се завъртя и в крайна сметка остана четвърти.
Citroen не пласира нито един автомобил в челната десетка, след като пилотите на френската марка нямаха никакъв шанс в Уелс. Първата жертва бе Себастиен Ожие. Още в отварящия етап французинът разби едното от своите колела и напусна надпреварата, но пък се върна по системата „супер рали” и дори спечели „пауър стейджа” днес, финиширайки дванайсети. Частният пилот на Citroen Петер Солберг пък първо спука гума в петък, а в събота скъсан бензинопровод го извади от надпреварата. Кими Райконен също не стигна до финала, след като катастрофира в дванайсетия етап, а Петер Ван Меркщайн изкара едва до петия.
Като контрапункт на представянето на Citroen бяха резултатите на Ford. Осем от автомобилите в топ 10 бяха на Синия овал, като най-впечатляващо бе представянето на От Танак. Естонецът, който кара с гуми на китайския производител DMACK, направи едно излитане в събота сутринта, което му коства две минути още в отсечката. Последва 20-секундно наказание заради забавянето в обедния сервиз, след което технически проблеми го съпътстваха при вторите минавания. Неделята мина значително по-гладко за пилота на Stobart и той стигна шести до финала, само на половин минута зад съотборника си Матю Уилсън.
В Уелс трябваше да се реши и още една титла, както и при кого ще отиде наградата от 500 000 евро, която върви успоредно с успеха във WRC Academy. С победата си в последната остечка Крег Брийн изравни по точки Егон Каур и по инфарктен начин спечели отличието.
Със старта във Великобритания и осмата титла на Льоб завърши сезон 2011. Битката обаче започва отново догодина с рали "Монте Карло", което се връща в Световния рали шампионат за първи път от 2008 г. насам.