Себастиен Ожие (VW) постави точка на сезона, печелейки рали "Великобритания". Кариерата на Мико Хирвонен (M-Sport Ford) във WRC приключи с прекрасното второ място, за което той се пребори със заводските пилоти на Citroen.
Рали "Великобритания" започна по добре познатия през този сезон сценарии. Тримата заводски пилоти на VW бяха с една крачка пред останалите и си оспорваха лидерската позиция. За съжаление само двама останаха в битката след втората отсечка, тъй като Андреас Микелсен излетя от пътя и приключи преждевременно първия ден от надпреварата.
Неговото отсъствие обаче по никакъв начин не попречи на прекрасния двубой между Латвала и Ожие в челото. Двамата си поделиха по четири етапни победи в петък и 6,6 секунди ги разделяха в края на деня. Още в първата съботна отсечка обаче интригата приключи. Латвала се озова в една от канавките край пътя и загуби над три минути, докато зрителите го върнат на трасето. Този момент се оказа и определящ за изхода от надпреварата, тъй като Ожие стигна необезпокояван до финала и спечели осмата си победа за сезона.
Интрига за първото място нямаше! Мико Хирвонен, Крис Мийк и Мадс Йостберг обаче направиха страхотна битка за втората позиция. Въпреки че и двамата пилоти на Citroen бяха наказани с десет секунди в петък (фаулстарт за Мийк и закъснение за Йостберг), те спореха рамо до рамо с Хирвонен във втория ден от надпреварата.
Първата жертва в спора за второто място стана Йостберг. Деламинирана гума му коства близо 20 секунди в шестнайсетата отсечка и Мийк остана единственият преследвач на Хирвонен. 3,4 секунди разделяха двамата в неделя сутрин. 3,1 секунди... 2,1 секунди... 1,6 секунди... Британецът бе само на крачка от обрата и най-доброто си класиране във WRC досега. Три етапа преди края обаче Мийк излетя от пътя и въпреки че по някакво чудо се върна на трасето, бе принуден да върне газта заради спукана гума. Заводският пилот на Citroen нямаше останала резервна и се смъкна на незавидното шесто място в края на надпреварата.
Проблемите на Йостберг и Мийк осигуриха комфортен аванс на Хирвонен в края на състезанието, но и той го заслужи напълно с представянето си. Финландецът спечели третия си подиум този сезон и то в последния си старт като официален пилот на M-Sport. След тринайсет години във WRC Хирвонен реши да сложи точка на професионалната си кариера и през следващия сезон ще участва единствено в избрани състезания.
Подиумът на Хирвонен не бе достатъчен за M-Sport, тъй като Йостберг финишира трети и осигури второто място на Citroen в класирането при отборите. Hyundai остана четвърти в дебютния си сезон, като най-добре представилият се пилот на корейците в Уелс бе четвъртият Тиери Нювил. Неговият съотборник Юхо Ханинен излетя от пътя още в петък, а третият пилот на Hyundai Хейдън Падън завърши десети.
Елфин Евънс (M-Sport) остана пети в домашната си надпревара, следван от Мийк, От Танак (Ford Festa RS WRC), победителя във финалния "пауър стейдж" Латвала, Мартин Прокоп (Ford Fiesta RS WRC) и Падън. Пълните резултати може да видите тук.
Роберт Кубица (Ford Fiesta RS WRC) отново не спечели точки, тъй като остана единайсети, но този път стигна до финала на надпреварата без да използва "Рали 2". За поляка това може да е последният старт във WRC, тъй като след края на надпреварата той заяви, че шансовете му догодина са 50/50 между рали спорта и състезанията на писта.
Дванайсетият Яри Кетомаа (Ford Fiesta R5) спечели победата във WRC 2, но Насер Ал-Атия (Ford Fiesta RRC) си гарантира шампионската титла, въпреки че завърши едва шести в категорията. За катарецът това е второ шампионско отличие във WRC, след като през 2006 г. бе номер едно при серийните автомобили.
Рали "Великобритания" сложи точка на сезон 2014 във WRC. Очаквано VW спечели и двете титли, като по всяка вероятност доминацията на немския тим ще продължи и догодина. Дали ще е така, ще разберем още на 22 януари, когато стартира рали "Монте Карло".