Пилотът на Citroen Себастиен Льоб вече докосва осмата си поредна и рекордна световна титла след удар на единствения му конкурент Мико Хирвонен в рали „Великобритания“.
Финландецът се завъртя в седмия етап на финалното състезание от WRC и загуби близо четири минути преди да се добере до финала с разбит радиатор и само с три работещи цилиндъра. До този момент пилотът на Ford водеше с 0,4 сек. в изключително оспорваната битка с Льоб, но огромното му забавяне го смъкна чак на 13-а позиция.
Според екипа на Мико сериозните проблеми с двигателя на неговия Fiesta RS WRC поставят под въпросителна завръщането на финландеца на трасето дори за съботния ден. Ако той пропусне петъчните следобедни четири етапа, това ще означава още 20 минути пасив заради съответните наказания за връщането по системата супер рали.
Така Хирвонен директно се сбогува с шанса да стане първият, детронирал Льоб, който практически вече е най-успешният пилот в автомобилните спортове. Французинът има аванс от 8 точки във временното класиране пред единствения си конкурент и до края на рали "Великобритания" трябва да стане чудо, за да не спечели рекордната си осма поредна световна титла.
Льоб започна деня с минималните 0,7 сек. пред Хирвонен и в първата отсечка ги увеличи до 3,8 сек. Финландецът обаче отвърна с етапни победи в SS5 и SS6, с което превърна пасива си в аванс от 0,4 сек.
В седмата отсечка пилотът на Ford допусна грешката, която му коства цели 3:52 мин. и възможността да се бори докрай за първата си световна титла. Финландецът първо се е завъртял и е загубил около 14 секунди, но се оказал с пробит радиатор и до финала на отсечката е останал с три работещи цилиндъра на двигателя.
Шефът на Ford Малкълм Уилсън категорично изключи възможността за довършване на петъчния ден и постави под въпрос завръщането на финландеца в събота. "Ще бъде чудо, ако Мико продължи утре с натрупания огромен пасив, защото двигателят е работил твърде дълго без вода", обясни британецът.
Тежките проблеми за финландеца изведоха Льоб уверено начело със 17.7 сек. пред втория представител на Синия овал Яри-Мати Латвала. Въпреки развитието на състезанието, седемкратният световен шампион не смята да се отпуска и да намалява темпото.
"Трасето беше много тежко заради мъглата по етапите и наличието на доста кал. Наистина беше трудно. Имахме няколко рисковани момента, но сме тук и сме доволни от настоящата ситуация. Трябва да видим какво се е случило с Мико", заяви Льоб.
И докато проблемите на Хирвонен изведоха Латвала на втора позиция, то спуканата гума на Петер Солберг и неприятностите за пилотите на MINI вкараха Мадс Йостберг в тройката. Норвежкият пилот на Stobart Ford подобри темпото си, но по-голямо влияние за доброто му класиране имат излитането от пътя на Дани Сордо и повредата в алтернатора на Крис Мийк.
Йостберг изостава с 42 секунди спрямо Латвала и се движи на по-малко от 15 пред Солберг. Зад тях в класирането се нареждат другите трима пилоти на Stobart Хенинг Солберг, От Танак и Матю Уилсън. Преди следобедната половина от втория ден край Кардиф десетката допълват Кими Райконен, Денис Куиперс и Евгени Новиков.