Водещите пилоти в националния шампионат ще се включат в рали „Вида“, но общият брой на участниците в състезанието продължава да намалява.
Заради все по-малкото заявени пилоти в родните надпревари организаторите на рали "Вида" решиха да не поставят краен срок за записване. До момента потвърдилите видинския старт състезатели са 21, като не се очаква да надхвърлят 25.
Сред тях са всички водещи пилоти. Шампионът Крум Дончев с Peugeot 207 S2000, който в началото на седмицата обяви раздялата си с досегашния си спонсор Prista Oil, ще се бори за втора поредна победа.
Неговият предшественик Димитър Илиев ще се опита да спечели третия си успех в състезанието и титлата почетен гражданин на Видин. Пилотът ще преследва и първото си завършено състезание с новия си автомобил Skoda Fabia S2000.
Към триото на последните двама победители във „Вида“ се нарежда и Ясен Попов (Mitsubishi Lancer Evo 9), който се очаква да поведе колоната на пилотите с класическите автомобили от група N.
Претендентите там са Пламен Стайков, Игнат Исаев и Петър Гьошев, които с всеки старт се приближават все по-близо до по-опитните си колеги.
Тазгодишното издание на рали „Вида“ ще се проведе под наслов „Белоградишки скали“, с което подкрепя кандидатурата на природната забележителност край Белоградчик за едно от седемте естествени чудеса на света.
Вторият кръг от националния шампионат ще започне с церемониален старт в петък вечер, а битката между пилотите ще се проведе само в съботния ден.
„Направихме доста подобрения, постарахме се да поддържаме доброто ниво от последните години", обясни директорът на състезнаието Румен Манолов. "Появиха се слухове, че няма да се проведе единствения в България суперспециален етап, но това не е вярно. Той остава последен в програмата на ралито. За съжаление по финансови причини и необходимостта от повече сигурност отпадна състезанието за феновете по неговото трасе.“
За първи път по време на ралито някои отсечки ще бъдат отваряни, за да могат феновете да се придвижват и наблюдават състезанието от различни точки, а не от една и съща позиция.