Крум Дончев спечели рали „Вида”, втори кръг от националния шампионат и седмата си поредна победа в България. Петър Гьошев и Димитър Илиев допълниха челната тройка.
Дончев отново демонстрира превъзходството на Peugeot 207 S2000 срещу конвенционалните представители на група N и спечели четири от общо шестте отсечки на рали „Вида”, за да финишира с аванс от 9,8 секунди спрямо втория Петър Гьошев (Mitsubishi Lancer Evo 9).Пилотът на Престиж рали тим направи отлично състезание, дори поведе колоната след дебютната отсечка „Гранитово – Орешец”, печелейки първата си етапна победа в кариерата, но нямаше никакъв шанс срещу атаката на Дончев. Второто място на финала обаче е прекрасен резултат за Гьошев с оглед силната конкуренция в по-задни позиции.
Националният шампион за последните три години Димитър Илиев (Mitsubishi Lancer Evo 9) се движеше трети след сутрешните преминавания, но четвъртият Ясен Попов (Mitsubishi Lancer Evo 9) изоставаше само на осем десети. На „Извос – Гранитово” Попов атакува и мина с една позиция напред, но Митко контрира в петия етап и пое към Видин за суперспециалния с аванс от 2,5 десети.
Въпреки че спечели последната отсечка, Попов остана четвърти, а Илиев запази третото си място, като разликата между двамата на финала бе само 2,2 секунди. Пламен Стайков (Mitsubishi Lancer Evo 8) и Игнат Исаев (Mitsubishi Lancer Evo 9) допълниха челната шестица.
Боби Григоров (Subaru Impreza WRX N11) катастрофира още във втория етап, но той и неговият навигатор Валентин Будинов са невредими.
Седмият в общото класиране Огнян Герджиков с Renault Clio спечели надпреварата в N3, след като Георги Белчев (Renault Clio) имаше проблеми с хидравликата на своя автомобил и завърши осми.
Два кръга след началото на шампионата Крум Дончев е убедително начело с пълен актив от 20 точки. Втори е Петър Гьошев, който има 14, а само една зад него е Ясен Попов.
Третият кръг от националния шампионат е рали „Стари столици” (13-14 юни).
RWD
Гледам WRC от много години и досега не съм чул пилот да се оплаква, че трябва да чисти нещо на асфалтово рали. Да, на макадам често се случва, но не и на асфалт. Истината, както казват колегите по-горе е че Крум Дончев има най-добрата кола в БГ и затова няма особени проблеми.
ГЕОРГИ
Кирил и аз очаквам това Peugeot 207 S2000 да започне да прави...... все пак предните две полуоски вече са се износили, както и каретата им
editor
Опитваме се да представим максимално бързо резултатите от всяко състезание. Това е причината, Ники. Сам знаеш кога излизат официалните. А за нас, Оги Герджиков е победител в N3. Браво на него и на Георги Белчев за хубавата битка.
Ники
Научих,че огерджиков е декласиран. Защо всички медий преписват един от други,без да имат официални резултати?
Кирил
Едно е ясно, ако колата на Крум не започне да се чупи, което лично аз очаквам да се случи в скоро време, останалите нямат никакъв шанс. Защото не вярвам в настоящата ситуация да има друг БГ пилот, който може да извади 300 000 евро за Peugeot 207 S2000.
delon
да съгласен с теб но говоря по принцип не за този случей в частност ,а когато си по-назад и някой е изкарал повечко фракция може не само да загубищ секунди ,а и доста повече
Кирил
delon, не си съвсем прав. И на асфалт понякога се налага първата кола да чисти фракцията, макар че нерядко по-задните автомобили са в по-неизгодна позиция заради изхвърления чакъл по завоите. Вчера обаче Митко наистина се оплакваше, че е първи по отсечките.
delon
чистачите са на макадам на асвалта няма ко да му чисти, Кирил е прав истината е че супера е досто по-рали кола от N-та и докато няма друга такава в България ще е така.Ходете на WRC докато има все още такова
Кирил
Мен ако ме питате, просто суперите отдавна са изпреварили деветките и Impreza. Вижте какво става в Италия например, или в IRC.
ГЕОРГИ
Камен, Явно не си в час, след като задаваш такъв въпрос.
Камен
И какво ще чисти?
ГЕОРГИ
Ако Д. ИЛИЕВ кара във всичките ралита с номер 1, то винаги ще бъде "чистач" на пътя и естествено всички ралита до края на сезона, ще се печелят от 207-та на Дончев