Ягиз Авджи (Ford Fiesta S2000) спечели рали „Ялта”, десети кръг от IRC. Екатерина Стратиева (Citroen C2 R2 Max) завърши осма в генералното класиране и четвърта в IRC 2WD, което е и най-доброто и класиране досега в сериите на Eurosport.
Авджи, който е трикратен национален шампион на Турция, не разполагаше с темпото на основните си конкуренти Мико Пайунен (Ford Fiesta S2000) и Юри Протасов (Ford Fiesta RRC), но за разлика от тях стигна до финала. Пайунен катастрофира в шестия етап и се отказа заради повреда в окачването. Протасов пък спука гума в първата неделна отсечка, след което по подобие на Пайунен излетя от пътя и отпадна заради счупено окачване и кормилна рейка.
Слабият стартов списък на рали „Ялта” и множеството грешки на водещите пилоти дадоха възможност на Робер Консани (Renault Megane RS) да завърши на втора позиция в генералното класиране и да спечели едновременно IRC 2DW и битката при серийните автомобили. Ласло Вижин (Skoda Fabia S2000) допълни челната тройка.
Българката Екатерина Стратиева също се възползва от много отпаднали състезатели и стигна до финала осма в генералното и четвърта в IRC 2WD. Тя се движеше седма и трета преди финалния етап, но Мурат Бостанджъ (Ford Fiesta R2) в крайна сметка мина пред нея.
„Нямахме шанс да вземем второто място, защото в последните два етапа на три пъти застигахме автомобили пред нас и това винаги ставаше на неподходящо за изпреварване места. Трябваше да караме дълго зад тях и губехме темпо и секунди”, коментира Стратиева за Rallye Xpress.
"Бостанджъ, който изостана заради спуканата по-рано в състезанието гума, дойде да ни поздрави, казвайки, че е смятал, че по-лесно ще стопи разликата, но сме се оказали доста по-корави, отколкото e предвиждал. Подобрила съм постижението си с повече от 4 минути спрямо миналата година, което си беше и основната ми цел тук.”
Следващият кръг от IRC сериите е рали „Сливен” (28-30 септември).