Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Япония: Грьонхолм отпада. Льоб на крачка от титлата

26.10.2007 12:10

Рали „Япония“ взе три жертви още в първия ден на надпреварата. Двамата водещи пилоти на Subaru Солберг и Аткинсън напуснаха състезанието след грешки в пети и шести етап. Изненадата обаче сътвори лидерът Маркус Грьонхолм, който се препъна на най-късата класическа отсечка „Рикубетсу“.

Край на надеждите?

Дългата само 2,73 километра четвърта отсечка „Рикубетсу“ е на път да сложи точка на амбициите на Маркус Грьонхолм за трета титла в Световния рали шампионат. Финландецът удари своя Focus RS WRC 07 и въпреки че стигна до сервизната зона, бе принуден да напусне надпреварата заради повреда в ролкейджа на автомобила.

„Инцидентът се случи в завой, който се взима на трета скорост. Бях коригирал записките си тук по време на тренировката“, обясни Грьонхолм в сервизния парк. „Тази година скоростта в посочената зона е по-голяма, тъй като някои от дърветата наоколо са изрязани. Автомобилът ми поднесе повече от необходимото, задно дясно колело се удари в някакви бали сено. Озовахме се в банкета, където нацелихме дънер. Ударът бе изключително тежък, точно в зоната около шофьорската врата. Цялата отсечка беше покрита с ронлив макадам, навсякъде беше много хлъзгаво. Трудно ще се справим с ремонта, но екипът ще направи всичко, което е по силите му“.

Механиците на BP-Ford нямаха шанс, тъй като ролкейджът на Focus RS WRC 07 бе пострадал сериозно и Маркус не стартира следобед. Техническите делегати на ФИА и представителите на отбора ще прегледат обстойно повредата, след което ще стане ясно дали финландецът може да продължи утре по системата „супер рали“.

Дори и да застане отново на старта Маркус няма шанс да запази лидерската си позиция в шампионата на пилотите. Финландецът има аванс от четири точки на върха, който Себ със сигурност ще навакса. Естествено при положение, че французинът се опази от грешки и завърши надпреварата сред петимата най-бързи.

Изненадите

За първи път рали „Япония“ стартира в края на октомври. През сезон 2006 надпреварата бе фиксирана в началото на септември. Двата месеца разлика означаваха и сериозни промени в атмосферните условия. Температурите в региона на Обихиро тази сутрин бяха около нулата, което правеше настилката по-твърда и хлъзгава от обикновено. В ниските секции мъглата допълнително пречеше на пилотите. Това е причината още двама от претендентите за челни позиции да напуснат преждевременно състезанието.

Петър Солберг излетя от пътя по време на петия етап, който завърши с единайсето време. В секцията между двете отсечки обаче норвежецът имаше сериозни проблеми със смяната на скоростите и прецени, че е най-разумно да се оттегли от надпреварата. Катастрофа в следващия етап извади от състезанието и втория пилот на Subaru Крис Аткинсън. Единствено Шави Понс остана да защитава честта на японския тим. Испанецът се движи седми, но не е регистриран за отборната надпревара, което означава че Subaru ще трябва да преглътне поредното разочарование.

Младите атакуват!

Отпадането на Грьонхолм неизбежно е свързано с въпроса: „А къде е Себ?“. Французинът се движи на втора позиция, между двете млади звезди на Световния рали шампионат Хирвонен и Латвала. „Мико е наистина бърз“, коментира Льоб. „Не мога да направя нищо. Просто се опитвам да остана на пътя и да не допускам грешки. Колата има сериозно недозавиване. Ще направим нужните корекции тази вечер и се надявам утре да бъде по-добре.“

Вторият пилот на BP-Ford завърши деня с аванс от 10,3 секунди в челото и със сигурност ще направи всичко възможно, за да спечели втора победа за сезона и да помогне доколкото може на своя съотборник в битката за шампионската титла.

„Страхотен ден, но до финала има още много“, заяви Мико преди старта на суперспециалния Обихиро“, който маркира последните два етапа в петък. „Това е само началото, но се надявам да мога да продължа със същото темпо. Утре ни очаква един много дълъг ден с трудни етапи. Сигурен съм, че Себастиен ще натисне.“

Третият Латвала, който е сочен за бъдещ съотборник на Мико в екипа на Ford, също се представя блестящо. Само преди две седмици 22-годишният финландец поднесе изненада на рали „Корсика“, завършвайки четвърти, а днес на два пъти оглавяваше класирането. „Жестоко е! Денят бе много добър за мен“, заяви младият Яри-Мати. „При следобедните преминавания загубих малко време и Мико мина пред мен, но той наистина лети. Очаква ни оспорвана борба.“

Латвала водеше на Льоб преди последните два етапа, които включваха дублиране на суперспециалния „Обихиро“, но загуби позиция в първия пробег. Въпреки това изоставането му спрямо трикратния световен шампион е само 3,4 секунди, което е предпоставка за оспорвана битка и в утрешните отсечки. Ако на финала Яри-Мати изпревари Себ, мястото му в екипа на Ford е почти сигурно. Едва ли има по-добра мотивация от тази за 22-годишния финландец.

Коментари
comments powered by Disqus