Рали “Япония” взе още три жертви. В петък отпаднаха Маркус Грьонхолм, Петер Солберг и Крис Аткинсън, а днес надпреварата напуснаха Себастиен Льоб, Яри-Мати Латвала и Шави Понс.
Нови жертви
За втория състезателен ден на рали “Япония” пилотите се отправиха към отсечките, североизточно разположени от центъра на надпреварата Обихиро. Трасетата се оказаха още по-хлъзгави от вчера, тъй като дъждът правеше компания на ниските температури и мъглата в региона. “Жертви” на неблагоприятните атмосферни условия станаха Шави Понс, Себастиен Льоб и Яри-Мати Латвала.
Първи крак повлече единственият пилот на Subaru, останал в битката за челните позиции. Понс стартира тази сутрин от седма позиция, но още на втория етап за деня напусна надпреварата. “Автомобилът се държеше прекрасно, чувствах се много добре, но настилката беше много коварна. Беше толкова кално и хлъзгаво заради дъжда снощи. На СЕ12 изхвърчахме от пътя в едни завой, който се взима на втора”, обясни третият пилот на Subaru в сервизната зона.
Изненадата обаче се случи един етап по-късно, при първото преминаване на “Ниуео”. Вторият Себастиен Льоб стартира деня с минимален аванс от 3,4 секунди спрямо Яри-Мати Латвала, който се движеше трети. Очакваната битка между двамата обаче така и не се състоя, тъй като още във втората отсечка тази сутрин 22-годишният финландец имаше проблеми със смяната на предавките и загуби близо 15 секунди. И когато всички очакваха Себ да атакува лидера, а Латвала да върне леко газта, за да не рискува подиума, и двамата напуснаха надпреварата. Грешка в разчитането на записките остави C4 WRC на трикратния световния шампион в канавката, а поднасяне и удар в дърво извадиха Focus RS WRC на Яри-Мати от строя.
“След като Маркус отпадна вчера, и второто място щеше да ми е достатъчно, за да изляза начело в шампионата на пилотите. Чувствах се много уверен след промените които направихме по настройките на C4 WRC вчера и въпреки че не поемах излишни рискове, не се бях отказал да атакувам първото място. Тогава, при захождането към един десен завой, Даниел прочете грешна записка и преминахме на много висока скорост”, сподели Льоб, който пропусна златен шанс да нанесе решителния удар в борбата за титлата. “Ударихме едно дърво със задна лява част на колата и се озовахме в канавката. Предницата се спря в някакви клони, но задните колела още бяха на пътя. На практика колата бе невредима и направихме всичко възможно, за да я върнем отново на отсечката, но безуспешно. Разочарованието е огромно, но важното е, че все още сме в битката за титлата.”
“Страшно съм разочарован от това, което се случи тази сутрин”, добави Латвала. “Първите няколко етапа се движихме добре, не поемахме излишни рискове. Но тринайсета отсечка ни изигра лоша шега. Поднесохме неконтролирано, ударихме се в едно дърво и разбихме предницата на автомобила.”
Мико начело
Отпадането на Себ и Латвала на практика остави Хирвонен недостижим на върха. “Каква сутрин само”, сподели вторият пилот на Ford по време на обедния сервиз. “Щастлив бях от възможността да споря с Льоб, но той допусна грешка. Когато видях неговия автомобил в канавката, забавих. После забелязах и Яри-Мати извън пътя и намалих още повече, защото нямах желание да ги последвам. Много е мокро, но въпреки това не се оплаквам от липса на сцепление, а и гумите се справят отлично. Във всеки един завой е толкова хлъзгаво, че нямаш време да се отпуснеш дори и за миг. Следобеда няма да ни бъде по-лесно”, допълни Хирвонен, който преодоля успешно и вторите преминавания на отсечките и завърши деня с аванс от 38,2 секунди спрямо Дани Сордо.
Мико е на крачка от втората си победа за сезона, но няма да е изненада, ако и той стане жертва на изключително тежките условия в региона на Обихиро. Не е ли време хегемонията на Льоб, Грьонхолм и Хирвонен, които узурпираха властта на рали “Япония 2005” и вече две години си разменят победите, да приключи? Едва ли, 38,2 секунди и малкото опит на макадам делят втория Дани Сордо от това.
Приятна изненада за "двойкаджиите"
Многото отпаднали пилоти, които традиционно са в челото на колоната, провокираха сериозни размествания сред първите осем. Още при дебюта си в Япония Хенинг Солберг направи заявка за подиума с третото място днес. По-големият брат от фамилия Солберг няма шанс да се придвижи напред, тъй като изостава на повече от минута спрямо Сордо, но има солиден аванс пред четвъртия Луис Перес Компанк.
Именно пилотите на Munchi’s Ford са сензацията във втория ден на рали “Япония”. Двамата нямат спечелена точка през сезона, но са на път да запишат общо шест само в рамките на един старт. Компанк се движи стабилно четвърти с аванс от 21,7 секунди спрямо Матю Уилсън, а неговият съотборник Федерико Виягра – седми.
За първи път от доста време насам Манфред Щол също се озова в позиция, удобна да атакува точките. Австриецът излезе на четвърто място след отпадането на Латвала и Льоб, но технически проблем в Xsara WRC го препъна в третата отсечка за деня. Автомобилът на Щол гаснеше без причина, което му коства близо две минути и половина. Последва санкция от 40 секунди заради закъснение в пътната секция между етапи 13 и 14 и Манфред остана шести.
Третият последен ден на рали “Япония” включва шест класически етапа и суперспециалния “Обихиро”, който ще маркира финала на надпреварата. Общата дължина на отсечките е 98,05 километра.