Мико Хирвонен (BP Ford) е начело след първия ден на рали „Япония“ с аванс от 26,2 секунди спрямо втория Яри-Мати Латвала. Един етап бе прекратен заради катастрофата на Франсоа Дювал (Stobart), а цели три - отменени поради различни причини.
Световният шампион Себастиен Льоб (Citroen) се движи трети, на 4,4 секунди зад Латвала, като шестте точки на финала ще му осигурят пета поредна титла във WRC. Неговият съотборник Дани Сордо обаче отпадна в началото на шестия етап, след като получи повреда в турбокомпресора, което отново върна интригата в шампионата на производителите.
Рали „Япония“ стартира по прекрасен начин за пилотите на Ford. Мико Хирвонен спечели първите два етапа и излезе убедително начело в класирането. Втората позиция си оспорваха другият заводски пилот на Синия овал Яри-Мати Латвала и Франсоа Дювал, който представяше Stobart. След първата отсечка следобед (СЕ5) Дювал излезе пред Латвала, но още на следващия етап катастрофира тежко и отпадна от надпреварата. Белгиецът се отърва невредим, но неговият навигатор Патрик Пивато бе транспортиран до местната болница със счупен таз и пищял, като тази вечер ще претърпи операция.
След катастрофата на Дювал по отсечките настана пълен хаос. Заради инцидента организаторите прекратиха СЕ6 „Юпаро 2“, още вчера се знаеше, че и следващата „Исепо 2“ няма да се кара заради падналия по-рано сняг и разбитите пътища. В крайна сметка обаче и СЕ8 „Пипао 2“ отпадна от графика, тъй като част от екипажите закъсняха за часовата контрола вследствие катастрофата на Дювал. По този начин следобедните минавания бяха редуцирани на скромните 16 километра.
Денят завърши по още по-странен начин, след като часовата контрола на суперспециалния „Сапоро“ даде грешни времена на екипажите и редът на стартиране се обърка напълно. В един момент Льоб и вбесеният Даниел Елена отказаха да напуснат часовата контрола за второто минаване по импровизираното трасе на градския стадион, тъй като първоначално съдиите са задържали карнета им.
„След финала на първото минаване те нямаха никаква представа какво да правят, така че взеха карнета и после не искаха да ни го върнат“, обяснява Себ. „Върнаха го на всички останали, но не и на нас. Никои от маршалите не знаеше английски, всички говореха на японски и не се разбираше абсолютно нищо.“
Крис Аткинсън (Subaru) също не проумяваше какво се случва. „Някой беше написал грешни времена в карнета ни, така че минахме по етапа единствено заради феновете и едва после оправихме нещата“, коментира австралиецът, който заема четвърта позиция. Неговият съотборник Петер Солберг е пети, но само на 1,7 секунди зад Крис.
Матю Уилсън завърши деня на престижната шеста позиция, но разочарованието за неговия тим Stobart определено е голямо, след като Дювал стартира по такъв прекрасен начин надпреварата, но отпадна преждевременно. Двамата пилоти на Suzuki Пер-Гунар Андерсон и Тони Гардемайстер също намериха място в зоната на точките.
Скромният списък от WRC автомобили (общо 13) на рали „Япония“ бе съкратен допълнително от частния пилот Конрад Раутенбах (Citroen C4 WRC), който катастрофира още на първия етап. Междувременно Федерико Вийагра (Munchi's) имаше проблеми със скоростната кутия и силовото предаване, като даваше времена, сходни на тези в група N.
Вторият ден на рали „Япония“ включва отново десет етапа (две преминавания по четири класически отсечки и две на суперспециалния „Сапоро“) с обща дължина 156.78 километра. Първата кола стартира на „Имеру 1“ в 08:28 (01:28 българско време).