Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Йенер: Кайто започна сезона с победа

06.01.2015 18:06
Рали Йенер: Кайто започна сезона с победа

Кайетан Кайетанович (Ford Fiesta R5) спечели откриващото сезона в ERC рали "Йенер". Робер Консани (Peugeot 207 S2000) завърши втори, а Алексей Лукянюк (Ford Fiesta R5) отмъкна последното място на подиума от Яромир Тарабус (Skoda Fabia S2000).

Това е втора победа за Кайто в ERC след успеха в Полша през 2013 година. За първи път обаче полякът е толкова убедителен в представянето си. Той спечели всички отсечки в Австрия с изключение на финалната и завърши с повече от седем минути преднина спрямо втория Робер Консани.

За огромната разлика между първите двама съдействаха и тежките атмосферни условия. Обилният снеговалеж спря устрема на голяма част от претендентите за победата, включително и на Крейг Брийн (Peugeot), който излетя от пътя още в първата отсечка на един бавен ляв завой. Шампионът при джуниърите Стефан Лефебвр (Citroen DS3 R5) също имаше тежки моменти заради хлъзгавите трасета, но ключовият за отпадането му проблем бе свързан с повреда в алтернатора по време на пътната секция преди петнайсетата отсечка.

Гумите също бяха изключително важен фактор на рали "Йенер". Оказа се, че подготвените за автомобили с предно предаване 15-цолови гуми за сняг на Pirelli работят много по-добре от тези на Michelin, което даде огромно предимство на пилотите, избрали италианската компания. Стигна се дори дотам, че Антонин Тлустяк (Skoda Fabia S2000) трябваше да купува от Кайетанович гуми, а Яромир Тарабус бе принуден да замени своите Michelin с отдавна забравените в ERC и WRC BFGoodrich.

Именно гумите оставиха Тарабус без отговор на страхотното темпо, което Алексей Лукянюк показа във втория ден от надпреварата. Руснакът изгуби над пет минути още в първата отсечка, тъй като двигателят му започна да прегрява. Впоследствие се забави допълнително заради ниско налягане на охладителната течност и въпреки всички проблеми намали на 8,5 секунди аванса на Тарабус преди финалния етап. В него Лукянюк бе напълно безапелационен и не само че прескочи чеха в битката за третото място, но и спря серията на Кайетанович от 17 поредни победи.

Местната звезда Мартин Фишерленер (Mitsubishi Lancer Evo IX) завърши пети, но тъй като не е регистриран за ERC2, победата при серийните автомобили отиде при осмия Войтех Щайф (Subaru Impreza STI) Джонатан Хирши (Peugeot 208 T16) изненадващо завърши шести, въпреки че прекара страшно много време в снежните преспи, а само на 2,8 секунди зад него остана Тлустяк. Пълните резултати може да видите тук.

Следващият кръг в ERC е рали "Лиепая" в Латвия, което стартира на 6 февруари.

Коментари
comments powered by Disqus