Роберт Кубица (Ford Fiesta RRC) спечели по феноменален начин рали "Йенер", с което стартира сезон 2014 в Европейския рали шампионат. Бившият пилот от Формула 1 навакса 11,8 секунди изоставане в дългия 25 километра финален етап и изпревари Вацлав Пех (MINI JCW S2000).
Участието на Кубица в първия кръг от ERC бе единствено подготовка за предстоящото рали "Монте Карло", с което започва кампанията му във WRC. Въпреки това 29-годишният поляк направи феноменално каране в Австрия и спечели първата си голяма победа в рали спорта.
Четирима пилоти спореха за лидерската позиция в първия ден на рали "Йенер" - Кубица, Пех, Раймунд Баумшлагер (Skoda Fabia S2000) и Кайетан Кайетанович (Ford Fiesta R5). Разликата помежду им преди шестата отсечка бе само 15 секунди и по всичко личеше, че интрига ще има до края на надпреварата. Така се и случи, въпреки че Кайетанович отпадна в шестата отсечка заради блокирал педал на газта, а темпото на Баумшлагер с новите гуми на Pirelli не бе достатъчно постоянно, за да спори за победата.
Въпреки че Кубица спука гума в четвъртата отсечка, той се озова в челото на класирането след края на съботния ден с аванс от 6,4 секунди спрямо Пех. Първата група отсечки в неделя сутрин обаче изведе настоящия шампион на Чехия отново на лидерската позиция. Впоследствие Кубица получи десет наказателни секунди заради фалстарт на дванайсетия етап, което даде сериозно предимство на Пех в битката за първото място.
Етап преди края авансът на чеха бе 11,8 секунди, а мъглата около Фрайщад предполагаше, че всяка грешка може да има фатални последици. Ето защо Пех заложи на сигурното каране, докато Кубица даде пълна газ. И това даде резултат. Бившият пилот от Формула 1 изпревари с цели 31,7 секунди своя съперник във финалния етап и това му гарантира победата. Ключов за този успех бе и изборът на гуми. В последната отсечка Кубица кара с две гуми за сняг без шипове и с две с шипове, разположени диагонално, което се оказа най-доброто решение за тежките условия на финала в Австрия.
Трети завърши ветеранът Раймунд Баумшлагер, който направи официалния дебют в състезателни условия на новите гуми на Pirelli. Именно изборът на гуми позволи на Баумшлагер да оглави класирането в събота следобед, но темпото му не бе достатъчно силно, за да спори с Пех и Кубица за първата позиция в неделя.
Четвъртият Бепо Харах (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) спечели първата позиция при серийните автомобили, а челната петица допълни Яромир Тарабус (Skoda Fabia S2000). Седемнайсетият Микаел Бьом (Suzuki Swift S1600) бе най-добре класиралият се пилот с автомобил с предно предаване.
Българката Екатерина Стратиева (Citroen C2) имаше отличен шанс да спечели първото място при дамите, след като Мартина Данелова (Renault Clio) изхвърча от пътя в лиазона към шестнайсети етап. Чехкинята обаче продължи участието си и завърши с близо две минути аванс въпреки наказателните 70 секунди. Стратиева остана последна в генералното класиране, но дори това, че стигна до финала, е успех на фона на проблемите, които имаше с гумите в първия ден на австрийската надпревара.
Следващият кръг в Европейския рали шампионат е в Латвия в края на януари.