Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Йенер: Кубица спечели първото си голямо рали

05.01.2014 17:55
Рали Йенер: Кубица спечели първото си голямо рали

Роберт Кубица (Ford Fiesta RRC) спечели по феноменален начин рали "Йенер", с което стартира сезон 2014 в Европейския рали шампионат. Бившият пилот от Формула 1 навакса 11,8 секунди изоставане в дългия 25 километра финален етап и изпревари Вацлав Пех (MINI JCW S2000).

Участието на Кубица в първия кръг от ERC бе единствено подготовка за предстоящото рали "Монте Карло", с което започва кампанията му във WRC. Въпреки това 29-годишният поляк направи феноменално каране в Австрия и спечели първата си голяма победа в рали спорта.

Четирима пилоти спореха за лидерската позиция в първия ден на рали "Йенер" - Кубица, Пех, Раймунд Баумшлагер (Skoda Fabia S2000) и Кайетан Кайетанович (Ford Fiesta R5). Разликата помежду им преди шестата отсечка бе само 15 секунди и по всичко личеше, че интрига ще има до края на надпреварата. Така се и случи, въпреки че Кайетанович отпадна в шестата отсечка заради блокирал педал на газта, а темпото на Баумшлагер с новите гуми на Pirelli не бе достатъчно постоянно, за да спори за победата.

Въпреки че Кубица спука гума в четвъртата отсечка, той се озова в челото на класирането след края на съботния ден с аванс от 6,4 секунди спрямо Пех. Първата група отсечки в неделя сутрин обаче изведе настоящия шампион на Чехия отново на лидерската позиция. Впоследствие Кубица получи десет наказателни секунди заради фалстарт на дванайсетия етап, което даде сериозно предимство на Пех в битката за първото място.

Етап преди края авансът на чеха бе 11,8 секунди, а мъглата около Фрайщад предполагаше, че всяка грешка може да има фатални последици. Ето защо Пех заложи на сигурното каране, докато Кубица даде пълна газ. И това даде резултат. Бившият пилот от Формула 1 изпревари с цели 31,7 секунди своя съперник във финалния етап и това му гарантира победата. Ключов за този успех бе и изборът на гуми. В последната отсечка Кубица кара с две гуми за сняг без шипове и с две с шипове, разположени диагонално, което се оказа най-доброто решение за тежките условия на финала в Австрия.

Трети завърши ветеранът Раймунд Баумшлагер, който направи официалния дебют в състезателни условия на новите гуми на Pirelli. Именно изборът на гуми позволи на Баумшлагер да оглави класирането в събота следобед, но темпото му не бе достатъчно силно, за да спори с Пех и Кубица за първата позиция в неделя.

Четвъртият Бепо Харах (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) спечели първата позиция при серийните автомобили, а челната петица допълни Яромир Тарабус (Skoda Fabia S2000). Седемнайсетият Микаел Бьом (Suzuki Swift S1600) бе най-добре класиралият се пилот с автомобил с предно предаване.

Българката Екатерина Стратиева (Citroen C2) имаше отличен шанс да спечели първото място при дамите, след като Мартина Данелова (Renault Clio) изхвърча от пътя в лиазона към шестнайсети етап. Чехкинята обаче продължи участието си и завърши с близо две минути аванс въпреки наказателните 70 секунди. Стратиева остана последна в генералното класиране, но дори това, че стигна до финала, е успех на фона на проблемите, които имаше с гумите в първия ден на австрийската надпревара.

Следващият кръг в Европейския рали шампионат е в Латвия в края на януари.

Коментари
comments powered by Disqus