Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Йордания: Успех за Льоб. Провал за WRC

03.04.2010 14:22

Себастиен Льоб и Citroen спечелиха рали „Йордания”, трети кръг за сезона във WRC. Стратегията взе предимство над скоростта.

През 2008 г. ФИА въведе правилото лидерът след първия и втория ден да води колоната съответно във втория и третия. Това бе направено с цел да се повиши интригата, но резултатът бе по-скоро обратен – пилотите редовно връщаха газта в края на първия, понякога и на втория ден, за да си осигурят по-добра стартова позиция, естествено за макадамовите състезания. Но това, което наблюдавахме днес в Йордания, не се бе случвало никога досега.

Надцакване

След като Мико Хирвонен (Ford) отпадна още вчера и Себастиен Льоб (Citroen) се откъсна на половин минута в челото, крайният победител в рали „Йордания” бе до голяма степен ясен. Вторият пилот на Ford Яри-Мати Латвала обаче имаше известен шанс да се пребори с французина, тъй като вчера от Citroen допуснаха грешка и Себастиен Ожие (Citroen Junior) излезе на втора позиция, само на 3,1 секунди пред него. Световният шампион трябваше да чисти отсечките, втората стартова позиция трябваше да е за неговият съименник и сънародник, а Латвала можеше да контраатакува от трето място. Редът на стартиране обаче съвсем не бе такъв.

Първо Себастиен Ожие се забави с пет минути в сутрешния сервиз, като причина за това според Citroen Junior бе повреда в електрониката на C4 WRC. Това обаче означаваше 50 наказателни секунди и съответно първи стартов номер. Като видяха какво се случва в сервизната зона, от Ford инструктираха Мико Хирвонен да излезе десет минути по-рано от сервиза и да се чекира шест минути по-рано на контролата за първия етап тази сутрин. В резултат финландецът, който се върна по системата „супер рали”, мина пред Латвала и можеше да му чисти отсечките. Стратегическата битка обаче продължи. Ожие се появи на контролата за същата отсечка с осем минути по-рано и по този начин получи първи стартов номер, което осигури „чистач” и за Льоб.

Коментарите на пилотите бяха повече от лаконични, а същевременно тим-шефовете обясняваха, че нямат друг изход освен да се борят с всички възможни средства за победата. Повече от всичко обаче е ясно, че от цялата ситуация губят както зрителите, така и най-младата звезда на WRC. Ожие направи поредното си много силно състезание, но вместо да се бори с Латвала за второто място, бе принуден да преглътне 8:50 наказателни минути и да атакува Кими Райконен (Citroen Junior) и Федерико Вийагра (Muchi’s Ford) за шестото. Тази тема обаче ще разгледаме надълго и нашироко в майския брой на списание auto motor und sport.

Втора поредна победа за Льоб

Нека се върнем отново на отсечките в Йордания. Льоб отново бе безгрешен и спечели три от сутрешните четири етапа, с което до голяма степен си гарантира и победата. При вторите минавания французинът леко върна газта, но въпреки това завърши с аванс от 35,8 секунди спрямо втория Яри-Мати Латвала.

„Това бе едно добро състезание за нас. Вече имаме 31 точки аванс спрямо Мико Хирвонен, което означава, че и началото на сезона е добро за нас”, коментира Льоб, за когото това е втора поредна победа. „Наистина трябваше да карам на пълна газ, защото Яри-Мати Латвала беше много бърз и ме притискаше постоянно. Тактиката е част от играта. Зависи изцяло от отбора и какво иска той да постигне. Аз съм просто един пилот.”

Частният пилот на Citroen Петер Солберг завърши трети, което е негов втори пореден подиум след второто място в Мексико, а заводският му колега Дани Сордо остана четвърти. Матю Уилсън (Stobart Ford) допълни челната петица, след като Ожие получи 8:50 наказателни минути заради стратегическите ходове на Citroen и Ford. Въпреки тях и въпреки чистенето на отсечките французинът се пребори с Федерико Вийагра (Munchi’s) за шестото място. Челната осмица допълни Кими Райконен, който спечели първите си точки в Световния рали шампионат.

В зоната на точките

Хенинг Солберг (Stobart Ford), който вчера загуби повече от седем минути при първото минаване на "Река Йордан” заради спукана гума и проблем със спирачките, завърши девети. Последната точка отиде при десетия Шави Понс, който обаче успоредно с това спечели втората си поредна победа в S-WRC шампионата. Любопитният факт за категорията на суперите е, че единствено бившият заводски пилот на Citroen и Subaru завърши всеки един от етапите в надпреварата. Останалите му колеги трябваше да разчитат на системата „супер рали”, за да продължат. При серийните автомобили победата отиде в ръцете на Патрик Флодин (Subaru Impreza WRX STI), който завърши единайсети в общото класиране.

Четвъртият кръг във WRC е рали „Турция” (16-18 април). Надпреварата, чийто център ще бъде Истанбул, е и първи старт за Тодор Славов в Световния рали шампионат. Пилотът на Булбет Рали Тим ще участва тази година в J-WRC със своето Renault Clio R3, като по предварителен план програмата му включва пет кръга.

Коментари
comments powered by Disqus