Склонни сме да признаем, че участниците в настоящото изпитание не са сред най-разумните алтернативи за придвижване от точка A до точка B - за сметка на това обаче по нашите земи мнозина ги считат за най-престижните. В сравнителния тест на auto motor und sport този път бензиновите BMW X5 4.8i, Mercedes ML 500 и Range Rover Sport Supercharged премерват сили в битка за короната на осемцилиндровите SUV-автомобили.
Новият ML 500 не спазва докрай обещанието си да извърши спринта от 0 до 100 км/ч за 5,8 секунди - наместо това за изпълнението на класическата дисциплина той се задоволява с 6,2 секунди. В нашия редакционен екип обаче не се намери нито един, който да възроптае срещу тази неточност. В крайна сметка измереното постижение не просто издига Mercedes над неговите съперници, а впечатлява най-вече с начина, по който го прави. Въпреки внушителното собствено тегло на ML 500 (2250 кг), максималният въртящ момент (530 Нм) дарява всъдехода с неподозирана пъргавина и прекрасна тяга.
Водовъртеж в резервоара на Range Rover
При тези условия за Range Rover е трудно да наложи своите (неоспорими) качества - теглото му надхвърля това на Mercedes с около 250 кг, а голямата площ на неговата предница го обременява с допълнително челно съпротивление. При високи обороти жалният вой на механичния му компресор настойчиво моли за снизхождение, а в случай че не бъде пощаден, двигателят му си отмъщава с разход, неусетно достигащ 20 литра. Със своите 17 л А98 представителят на BMW демонстрира по-скромна жажда от Range Rover, а ML изпреварва всички със своите почти разумни 16 литра на 100 км.
Богатите на завои пътни участъци не са стихията на ML 500, тъй като кормилната му уредба се противи срещу резки команди, изискващи светкавична реакция. Серийното му въздушно окачване обаче потапя пътниците в изключителен комфорт дори при движение върху разбити повърхности. Благодарение на активното си управление и адаптивното си окачване, X5 пък се придвижва толкова чевръсто по лъкатушещи шосета, че на двамата му конкуренти направо им се завива свят да го следват.
Mercedes е най-изгоден
Стратегията на Range Rover е коренно различна - аристикратичният британец е оборудван серийно с перфектна компютърна програма за движение по пресечен терен. Mercedes също предлага подобна система, която е сведена до няколко основни функции и освен това излиза доста солено, докато X5 не е и чувал за такава. Въпреки спортната си поза на готовност Range Rover не може да се похвали с особено сполучливо окачване. При динамично шофиране върху асфлтова настилка автомобилът твърде рано изявява недозавиване, а при лежерен режим на каране компенсира пасажерите с непоклатимото си величие.
Обективно погледнато, Range Rover всъщност няма шанс в директно сравнение с немската конкуренция. От друга страна никак не е трудно човек да бъде притеглен от благородния му маниер. Първа предпоставка за това, разбира се, е финансовата възможност да си го позволите, тъй като с базова цена от 194 300 лева той надхвърля цената на двамата си немски опоненти доста осезаемо. Малка утеха за собствениците му е четиригодишната гаранция. Крайният победител по точки носи обозначението ML 500 - за щастие, в същото време и цената му е най-ниска.
Текст: Александер Блох
Снимки: Ахим Хартман
Оценка
1. Mercedes ML 500
С новия си осемцилиндров двигател ML 500 се превръща в еталон за класа на големите всъдеходи. Комфортът на модела от Шутгарт е ненадминат в този тест, а нивото на разходите също работи в негова полза.
2. BMW X5 4.8i
Отлична управляемост и същевременно задоволителен комфорт при новия X5 - BMW се възползва напълно от съвременната електроника. Двигателят му обаче не може да се мери с този на ML.
3. Range Rover Sport V8 Supercharged
Сам по себе си Range Rover Sport V8 Supercharged предава едно солидно и стилно автомобилно послание. Окачването му обаче има нужда от по-фина настройка, а двигателят от усъвършенстване.
Технически данни
1. Mercedes ML 500 | 2. BMW X5 4.8i | 3. Range Rover Sport V8 Supercharged | |
---|---|---|---|
Работен обем | --- | --- | --- |
Мощност | 288 кВт (388 к. с.) | 261 кВт (355 к. с.) | 287 кВт (390 к. с.) |
Максимален въртящ момент |
--- | --- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
6,2 сек | 7,5 сек | 8,0 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
38 м | 38 м | 38 м |
Максимална скорост | 250 км/ч | 240 км/ч | 225 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
16 л/100 км | 17,2 л/100 км | 20,6 л/100 км |
Базова цена | --- | --- | --- |
Mercedes-Benz
kum zag: nema kvo da pomislim koi e sazdal purvia djip v sveta 6toto 4ovek ot bulgarski proizhod e sazdal komputera, no tova ne ni pre4i da sme mnogo izostanali v razvitieto si.
Mercedes-Benz
Obscurant, mnogo gre6i6 za off-road ka4estvata na nemskite SUVs. Niama6 predstava na kakvo sa sposobni. Toia oblicovan s koja ford ne e po-dobar ot tiah. moje da ne e po-lo6 no ne e i po-dobar. niakoga moje bi e bil nomer 1 no ve4e ne e. tva e su6toto kato na6te futbolisti ot '94. Biaha strahotni no ve4e niamame takiva uspehi. tova e polojenieto. ne moje samo na stari lavri da se leji
към смех
Не можеш на кирилица да пишеш тръгнал да обяснява кое било смехотворно. Като не ти харесва сайта, що не си намериш друг? Всички почнаха да разбират от коли повече и от хората които ги тестват. Накрая ако не му харесва резултатът към любима на него марка казва, че теста не струва списанието е субективно и има световна конспирация.
smeh
Mnogo smeshni komentari. Sadarzhanieto na statiata e oshte po smehotvorno. Range Rover e samo za tzeniteli toi ne e za shofiori na MB ili BMW. Za tova i dvete marki davat na razbirachi da napraviat ot seriinite im avtomobili neshto po razlichno (AMG ili Hamann i t.n.). Ne mozhe da sravniavate iabalki s krushi, ne ste na pazara za zelenchutzi!
zag
POMISLETE SI PARVO KOI E SAZDAL PARVIA DJIP V SVETA
fen
tova e samata istina tezi angliiski vozila sa golemi bokluci!!!
ivan
ML i X5 sa po dobri ti ako vzemesh SUV za tolkova pari niama da go karash v gorata nali ti ili shte si bisnesmen ili bogat covek za kakvo tie da go karash v gorata te ne sa visokoprohodimi avtomobili a "SUV" ima mnogo razlika istinski off road avtomobil e mercedes g klasa ili land rover discovery
bob
Имайте предвид, че Ровер-а е с 4 години по-стар модел от ML-a i X5... а това е от значение все пак...
Steve B
Приятелю Obscurant ако ще сравняваме Range Rover с Mercedes защо не погледнеш какво са написали хората в статията за GL и RR Нали все пак си взимаме джипове за да ги караме офроуд или както си мисля не би се осмелил да закараш 2 торби с пари в гората да те нажарка копривата :)
Obscurant
И каква е думата, че джип Мерцедес бие джип Рейндж Ровер на магистрала... :-D А извън нея...? За офф-роуд качествата на джиповете в теста немските автори тактично си замълчаха... защо ли ? ;) Все пак си купуваш джип не за да го караш по магистралата с 200 нали?
Веселин Любенов
Малко приказки и пак си дойдохме на думата!