Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Range Rover: Първа среща с новия "Император"

10.06.2022 15:48

Новият Range Rover може по всяко време да напусне шосето и да потегли извън него.

Срещата ни с новия Range Rover става отвъд океана, сред красивата природа на Калифорния и започва директно от най-високото ниво – с варианта P530, върховия модел с осемцилиндров двигател и 530 к.с. Монументалният автомобил изминава първите мили през долината Напа, насочил се към брега в достолепна тишина, характерна по-скоро за електрически модел, а двигателят му жонглира неусетно с осемстепенната трансмисия на ZF, която е част от серийното оборудване на всички варианти на Range Rover. Същата хармония и рафиниран стил обаче демонстрира и дизеловата версия d350 (с отчитане на факта, че става дума за двигател със самовъзпламеняване) въпреки малко по-смирения ѝ характер с по-умереното ускорение до 100 км/ч за 6,1 секунди (4,6 сек при P530).

Сега с V8 от BMW

Доста преди пазарния старт стана ясно, че петлитровият компресорен V8 мотор от гамата на Jaguar ще бъде заменен с 4,4-литров битурбоагрегат на BMW. Към тези версии в палитрата предлагани модели се присъединяват два plug-in хибридни варианта със съответно 440 и 510 к.с., както и мекият хибрид P400. Всеки от тях е с трилитров шестцилиндров бензинов турбомотор. Дизеловата фракция включва цели три двигателя (D250, D300 и D350). През 2024 г. на пазара трябва да се появи и напълно електрически Range Rover.

Ще изпреварим събитията и ще отговорим директно на въпроса как се усеща новият Range като начин на шофиране. А  отговорът може да бъде изречен с една дума – „невероятно“. Това в голяма степен се дължи на сложното въздушно окачване и комплексния и ефективен подход към шумоизолацията. Електронно контролираното окачване с пневматични елементи е част от напълно новата модулна архитектура MLA-Flex и включва нов, петзвенен (на колело) заден мост, а към мерките за поглъщане на шума се добавя и система за активно погасяване на звука. Последната навява асоциации за пребивавалия 45 години в канадския парламент политик и археолог Джордж Юлас Фостър, който в края на ХIХ век създава термина “splendid isolation“.

Повече за първите ни впечатления от новия Range Rover, както и за много други теми от света на автомобилите можете да откриете на страниците на юнския брой на списание auto motor und sport България, който вече е на пазара.

Текст: Хайнрих Лингнер, Георги Колев
Снимки: Ник Димблейби

Коментари
comments powered by Disqus