Първи впечатления от Range Rover във вариант Autobiography с осемцилиндров дизелов мотор
Range Rover никога не е бил просто всъдеход. Макар че в различните си поколения той еволюира многократно, този модел до ден-днешен си остава едно от най-големите и разпознаваеми явления в цялата бляскава история на автомобилостроенето в Обединеното Кралство. В първото си поколение той е по-скоро неразрушим автомобил, с който би било еднакво подходящо да отидете на лов за лисици или пък на поход в Африка, докато днес Range Rover изглежда повече като идеалният спътник за околосветско пътешествие. Първообразът на Range Rover беше признат за произведение на изкуството, а днешният му наследник също е достатъчно близо до подобно определение, макар че, в унисон с епохата, в която живеем, при него вероятността да бъде приет като скъпа и желана играчка, а не толкова като непреходна ценност, е доста по-голяма. Едно е сигурно – в света на високопроходимите модели Range Rover e това, което са Bentley и Rolls-Royce в класа на бутиковите луксозни автомобили. Тоест – най-доброто от най-доброто.
My car is my castle
В пълно съзвучие с имиджа си, Range Rover осигурява на своите клиенти най-доброто, което съвременното британско серийно производство може да предложи – при това в съчетание с детайли, напомнящи за традициите на англичаните в изпипаната до най-дребните подробности ръчна изработка. Външността на автомобила е променена съвсем дискретно – излъчването на петметровия колос (в съчетание с някои двигатели може да се поръча и още по-луксозно изпълнение с удължено междуосно разстояние и повече удобства за пасажерите на втория ред седалки, при което каросерийната дължина достига 5,20 метра) все така продължава да напомня повече на непревземаем замък, отколкото на типичен всъдеход.
Повече за впечатленията ни от основно обновения Range Rover SDV8 Autobiography може да откриете на страниците на априлския брой на списание auto motor und sport България.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов