Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Range Rover TDV8: Един за всички

24.10.2014 09:09

Този Range Rover може и да предизвиква зова на дивото, но неговата благородна атмосфера и могъщият дизелов V8 мотор с 340 к.с. стоят също толкова добре и върху нормалните шосета.

Това би било напълно възможно. Поставяме управлението Terrain Response на системата за двойно предаване на положение Mud, за всеки случай активираме режима за понижаване на предавателното число в редуктора (2,93:1) и напускаме задръстването на магистралата, отправяйки се напряко през пресечените терени и калните шосета. Подобни желания далеч не са в сферата на фантазията, а с този автомобил по-скоро са въпрос на избор. Все пак дребният чакъл и мократа трева под 21-цоловите колела подобават на благородната атмосфера на огромния Range Rover само ако са в някой двор на английски аристократи. Затова търпеливо изчакваме задръстването да свърши и се устремяваме напред.

Още с достигане на делението 2000 на виртуалния оборотомер предният автомобил започва застрашително да се приближава – едва ли има по-ясен знак, че максималният въртящ момент от 700 нютонметра вече е достигнат. Усетила нашите намерения, осемстепенната автоматична трансмисия оставя тъмните сили да се вихрят до около 4000 об./мин и чак тогава превключва на следващата предавка. При желание за по-агресивни изпълнения, в които главната роля е поверена на осемцилиндровия 4,4-литров дизелов агрегат, водачът може да избере спортен режим или ръчно превключване. Всъщност това обаче не е нито необходимо, нито особено осезаемо от гледна точка на динамиката – когато типичният напоследък за Jaguar Land Rover потъващ контролер бъде оставен на позиция D, пълноводната река от въртящ момент на двигателя и прецизната трансмисия са в толкова перфектен синхрон, че навлизането във високооборотни режими по никакъв начин не би могло да направи нещата по-добри. При тази комбинация няма нищо учудващо и във факта, че тестовият автомобил постига с нищожна разлика указаното от производителя ускорение до 100 км/ч за 6,9 секунди – в нашия случай са му необходими точно седем секунди.

Ниски стойности за разход на гориво

Същото може да се каже и по отношение на консумацията на гориво – в тестовия цикъл на auto motor und sport за нисък разход Range Rover отчита 8,6 литра, стойност, дори по-ниска от фирмените данни за среден разход според европейския тестов цикъл. А както знаем, постигането им на практика е доста трудно начинание. Средният разход в целия тест възлезе на 12,2 литра и е напълно приемлив за автомобил с голям осемцилиндров дизел, подобни размери и пропорции и измерено на везни тегло от 2647 килограма.

Това впрочем е доста сериозна стойност, драги британски господа. Къде всъщност са споменаваните в техническите данни 2360 килограма и в какво точно се изразява на практика драстичното намаляване на теглото и „водещата роля на Jaguar Land Rover в разработването на високотехнологични леки конструкции” (текст от прессъобщения на марката). Все пак предшественикът, който последен премина през везните, отчете 2727 килограма.

Прекрасна панорамна гледка


Въпросът с комфорта е тема сам за себе си – той е на висотата на висшата класа. За това се грижи въздушното окачване, което със своя ход от 310 мм поема с увереност неравностите и ги поглъща без остатък. Салонът посреща пътниците си с невероятен лукс, а изключително удобните седалки с големи размери и електрически настройки са тапицирани с висококачествени материали. Високите им позиции от своя страна са капитализирани под формата на отличен обзор за пътниците. Някои ще се нуждаят от известно време за привикване с виртуалните инструменти, други може и въобще да не свикнат с тях, а разположените отдясно на управлявания с докосване екран контролни органи пък изискват дълга ръка.

Аудиосистемата Meridian предлага високо качество на звука, а удоволствието от слушането може да откаже водача от желанието му да напуска лукса на асфалтираното шосе. Към подобни изпълнения не го насърчава и безкомпромисният лукс, който кара пътниците да се чувстват като във висока лимузина, в която дори плътното натискане на педала в дебелите подови стелки не води до осезаемо повишаване на шума, идващ от могъщия осемцилиндров агрегат.

Едно от най-впечатляващите качества на този автомобил обаче си остава способността му да се справя с извънредно тежки ситуации в пресечен терен, без при това да изневерява на аристократичните си обноски. Range Rover Sport e в състояние да ви преведе през места, където всеки нормален SUV, а и голяма част от класическите всъдеходи биха се отказали. Още по-приятно е да се наблюдава как благодарение на брилянтните настройки на системата Terrain Response подвизите извън пътя се извършват без каквото и да било напрежение и стрес за водача – подобаващо поведение за един четириколесен благородник.

ОЦЕНКА

Каросерия
+ Много добър обзор
+ Обширно място за пътниците
+ Удобно товарно пространство
+ Адекватна товароносимост
+ Високо качество на изработката
– Висок праг на товарене
– Остаряла инфо-развлекателна система

Комфорт
+ Високо ниво на комфорт при преодоляване на неравности
+ Изключително удобни седалки
+ Ниско ниво на шум

Двигател/силово предаване
+  Мощен и балансиран дизелов мотор
+ Изключително прецизна автоматика  с подходящи предавателни числа

Поведение на пътя
+ Сигурно поведение
+ Добра проходимост в пресечена местност
– Склонност към недозавиване

Безопасност
+    Богато оборудване за безопасност
–    Спирачки на средно ниво

Екологичност
+    Ниска консумация при теста за минимален разход на гориво
–    Липсва старт-стоп система

Разходи

+ Богато оборудване при серийното ниво
+ Широкообхватна гаранция
– Висока цена при покупка
– Високи разходи за обслужване

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова

Коментари
comments powered by Disqus