Зад волана на най-младия член на изисканото семейство на Range Rover
За да обясним по възможно най-прост начин как ще се позиционира този нов продукт е достатъчно да кажем, че моделът Velar има за цел да запълни нишата между Evoque и Range Rover. Звучи логично, при това е съвсем вярно. Но да ограничим обяснението за съществуването на такъв модел единствено до подобна елементарна фактология би било почти престъпление. Защото Velar сам по себе си е явление в своя сегмент от пазара и на практика няма наистина пряк конкурент – поне за момента. Той е по-елегантен от Mercedes GLE Coupe и по-аристократичен от BMW X6. Същевременно разполага и със значително по-големи възможности в пресечен терен в сравнение със споменатите два популярни модела, които би било логично да бъдат смятани за най-близки до него като замисъл. Или казано малко по-лаконично, но отново съвсем на място, Velar е типичен представител на аристократичната фамилия Range Rover, тоест е малко по-различен от всичко останало на пазара.
Дизайн, дизайн и пак дизайн
Външността на Velar го доближава повече до дизайнерския модел Evoque, отколкото до „тежката артилерия“ в моделната гама на компанията. С което не искаме да останем погрешно разбрани – с над 4,80 метра дължина и 1,66 метра височина, той е един изключително импозантен автомобил, но пропорциите на каросерията му са нетипично атлетични спрямо това, което принципно сме свикнали да виждаме при британския специалист в създаването на елитни всъдеходи.
Повече за впечатленията ни от новия Range Rover Velar може да откриете на страниците на октомврийския брой на списание auto motor und sport България.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов