Почти всеки каприз на клиентите може да бъде изпълнен от заводското подразделение
Собствениците на американските автомобили Ford не се нуждаят от външно тунинг студио. Почти всеки техен каприз може да бъде изпълнен от заводското подразделение Ford Performance. В неговия каталог може да бъде намерено всичко - от емблеми и стикери до готови двигатели с работен обем до 9,4 л. Този път американските специалисти по следпродажбени услуги подготвиха програми за доработване на пикапа Ford Ranger и спортния автомобил Ford Mustang GT. Автомобилите се продават в Съединените щати на сходни цени и двата имат сравнима пазарна популярност. През 2019 г. Ranger намери 89 571 купувачи, а Mustang - 72 499.
Програмата за усъвършенстване на двигателя EcoBoost 2,3 за пикапа на Ford Ranger струва 825 долара. Междувременно самият автомобил с един-единствен двигател и десетстепенна автоматична трансмисия струва в САЩ от 24 410 до 38 675 долара. Задвижването е задно или двойно.
Пакетът за подобряване от Performance Performance за Mustang GT струва 1275 долара, а 87-милиметровите дроселни клапани в комплекта за настройка са същите като модификацията Bullit (на снимката). В САЩ базовият Mustang GT се оценява на 35 630 долара, а Bullit с 481 к.с. - 47 705 долара .
За Ranger е предложен пакет, който увеличава мощността на турбо двигателя EcoBoost 2,3. Комплектът включва друга програма за управление, K&N въздушен филтър с намалено съпротивление и собствен софтуер Pro Cal 4 за калибриране. След монтажа фабричните 274 к.с. и 420 Нм се превръщат в 319 к.с.и 502 Нм.
Mustang GT има по-сериозни подобрения: по-големите дроселни клапани и система за всмукване на студен въздух са добавени към горния списък. Но мощността е по-малко впечатляваща: двигателят V8 5,0 Coyote генерира 485 к.с. и 593 Нм, а след тунинга вместо 466 к.с. и 569 Нм съответно. И в двата случая действа фабрична гаранция (три години или 58 000 км).