Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ръст на продажбите на нови автомобили

06.04.2021 13:43
Ръст на продажбите на нови автомобили

Броят на новите автомобили, регистрирани в Обединеното кралство, се е увеличил с 11,5%

Регистрациите нараснаха за първи път от началото на пандемията, като през март 283 964 нови автомобила са тръгнали по пътищата на Обединеното кралство - 29 280 броя повече в сравнение със същия месец на миналата година.

Ръст от 11,5% - макар и в сравнение с месеца, в който започна първото национално заключване и продажбите спаднаха с 44,4% - е положителна новина за индустрията, тъй като дилърите се готвят да отворят отново шоурумовете на 12 април.

Дилърите бяха принудени да затворят вратите си на 5 януари, заедно с всички други несъществени търговци на дребно, когато сегашните ограничения влязоха в сила за борба с нарастващите инфекции с Covid-19.

От Обществото на производителите и търговците на автомобили (SMMT) обаче казват, че последният брой остава с 36,9% по-нисък от 10-годишната средна стойност през март и че през първото тримесечие на 2021 г. са регистрирани 58 032 по-малко нови автомобили в сравнение с преди 12 месеца.

SMMT изчислява, че този недостиг струва на индустрията 1,8 млрд. лири. Асоциацията смята, че 8300 нови автомобила ще трябва да бъдат регистрирани всеки работен ден през останалата част от годината, за да се върне пазарът на нивата преди пандемията.

Дизеловите автомобили се представят най-зле през март, с 31,4% по-малко регистрирани в сравнение с март 2020 г. Дизелите намаляха с 46,9% за една година до момента и сега представляват едва 11,4% от регистрациите във Великобритания.

През миналия месец бяха регистрирани общо 137 557 автомобила с бензин, 10% по-малко спрямо 152 816 едници,отбелязани през март 2020 г. Но регистрациите на леко хибридни автомобили продължават да нарастват, с ръст от 134,9% спрямо нивата от миналата година и сега представляват 19,3% от общия пазар .

Това е само малко след електрическите, плъгинхибридни и хибридни автомобили в комбинация, които споделят 21,4% от пазара през март. Регистрирани са общо 22 003 напълно електрически автомобила, което е ръст от 88,2%. Това е въпреки внезапното намаляване на правителствената безвъзмездна помощ за автомобили , която падна от 3000 на 2500 паунда и вече може да се прилага само за тези , които струват под 35 000 британски лири, а не 50 000 британски лири.

Междувременно броят на регистрираните plug-in хибриди се увеличи от 6872 единици на 17 330 броя - ръст от 152,2%.

„Изминалата година беше най-трудната в съвременната история и автомобилният сектор, както и много други, беше тежко засегнат “, заяви изпълнителният директор на SMMT Майк Хоус. „Въпреки това, когато шоурумовете отворят след по-малко от седмица, има оптимизъм, че доверието на потребителите - а оттам и пазарът - ще се върне.

„Знаем, че ще видим рекорден ръст през следващия месец, като се има предвид, че април 2020 г. беше изгубен, но е възможен силен и устойчив пазар, ако клиентите са привлечени от избора и конкурентната оферта, която индустрията е в състояние да предостави в най-безопасната среда на шоурума . "

Коментари
comments powered by Disqus