Продажбите на Toyota бележат ръст от 42% до 559 718 автомобила през шестте месеца
Възходящата тенденция на ръст при Toyota Motor Europe (TME) продължава и през второто тримесечие, като продажбите през първата половина от годината, възлизащи на 598 888 автомобила Toyota и Lexus спомогат за достигане на рекорден пазарен дял в размер на 6.6%. Като цяло това представлява ръст от 41% по отношение на обема на продажбите спрямо 2020 година и покачване от 4% спрямо 2019 година по същия показател. Ръстът на продажбите на TME се дължи на продължаващото високо потребителско търсене на мултитехнологичната електрифицирана моделна гама на TME и особено на хибридните електрически модели.
Продажбите на хибридни автомобили са се увеличили до 59% от общия обем на продажбите в европейски мащаб, като в Западна Европа ръстът достига до 70%, а в Източна Европа - до 27% в сравнение с предходния период.
„Потребителското търсене се запазва на много високи нива и ние вече преразгледахме своя план за обема на продажбите през 2021 година, поставяйки си за цел 1,15 милиона автомобила. Едновременно с това се радваме и на рекорден обем по отношение на поръчките, които наброяват около 200 000, но не сме имунизирани и срещу свързаните с прекъсването на доставките на компоненти предизвикателства, пред които е изправена цялата индустрия. Нашият мултитехнологичен подход за електрификация на гамата, който следва неотклонно изпълнението на заложените цели за въглеродна неутралност, ни позволи да постигнем трайно задоволяване на изискванията на клиентите и да надхвърлим поставените цели по отношение на CO2 емисиите в ЕС“, заяви Мат Харисън, Президент и Главен изпълнителен директор на Toyota Motor Europe.
Пазарно представяне на марките и моделите
Обемът на продажбите на Toyota се е увеличил с 42% до 559 718 автомобила през първите шест месеца, а пазарният дял на марката възлиза на 6.2% - покачване в размер на 0.4% на годишна база при леките автомобили. Най-продаваните модели на марката са Yaris, гамата на Corolla и RAV4, които съставляват 61% от общия обем на продажбите, с комбиниран микс на хибридните модели в размер на 64%. Общият обем на продажбите на моделите с хибридно задвижване на Toyota бележи увеличение с 64% на годишна база до 326 420 единици и формира 58% от общите продажби на марката. Търсенето на новите RAV4 PHEV и Mirai FCEV продължава да нараства, а глобалната премиера на електрическия модел с батерии (BEV) Toyota bZ4X D-SUV Concept дава ясен сигнал за по-нататъшното разширяване на гамата от BEV модели на марката.
Lexus регистрира продажби в обем от 39 170 автомобила през първите шест месеца от годината, което се равнява на ръст от 32% на годишна база. Общият хибриден микс на марката на европейските пазари възлиза на 62%, като в Западна Европа се покачва до 93%. Гамата от SUV модели, включваща RX, NX, UX, GX и LX, представлява 84% от общите продажби при SUV хибриден микс в размер на 60%. Най-високите ръстове по отношение на продажбите на годишна база са постигнати от моделите UX (+55%) и ES (+51%). Продажбите на първия изцяло електрически модел на марката в лицето на UX 300e, които стартираха по-рано през годината, вече съставляват над 10% от общия обем на продажбите на модела UX.
Акценти в представянето на TME в периода януари-юни 2021 година:
- Общ обем на продажбите: 598 888 (+41% на годишна база)
- Пазарен дял: 6.6% (+0.5% на годишна база)
- Общ обем на продажбите на хибридни модели: 350 753 (+61% на годишна база)
- Хибриден микс: Западна Европа: 70% - Източна Европа*: 27% - Общо: 59%
Акценти в представянето на Toyota в периода януари-юни 2021 година:
- Общ обем на продажбите на Toyota: 559 718 (+42% на годишна база)
- Най-продавани модели: Yaris (118 258); гамата на Corolla (114 841); RAV4 (88 963)-
- Най-продавани хибридни модели: Yaris Hybrid (92 979); гамата на Corolla Hybrid (89 130); Toyota C-HR Hybrid (66 875)
- Общ обем на продажбите на хибридни модели: 326 420 (+64% на годишна база)
- Хибриден микс: Западна Европа: 69% - Източна Европа*: 27% - Общо: 58%
Акценти в представянето на Lexus в периода януари-юни 2021 година:
- Общ обем на продажбите на Lexus: 39 170 (+32% на годишна база)
- Най-продавани модели: гамата на UX (10 658): гамата на NX (10 606); гамата на RX (9 182);
- Най-продавани хибридни модели: UX Hybrid (9 083); NX Hybrid (7 645); RX Hybrid (3 050)
- Общ обем на продажбите на хибридни модели: 24 333 (+30% на годишна база)
- Хибриден микс: Западна Европа: 93% - Източна Европа*: 8% - Общо: 62%