Кими Райконен не планира промени относно подхода към предстоящия старт в Турция, въпреки че е начело в шампионата при пилотите. Пилотът на Ferrari има аванс от девет точки спрямо втория Люис Хамилтън, но обещава, че ще се бори само и единствено за победата във всяко едно състезание.
„Много съм радостен от развитието в шампионата на този етап, но ситуацията може да се промени моментално. Трябва да се борим на 100 процента, за да запазим преднината си спрямо конкурентните отбори“, коментира световният шампион преди старта за Голямата награда на Турция.
„Няма да променя подхода си. Твърде рано е да мислим за нещо различно от победата. Искам да спечеля максималния брой точки. Това е целта, за която обичам да се състезавам. Оглавяваме класирането в шампионата, но на този етап това няма значение. Важното е и в края на сезона да сме на върха. Ще ни бъде най-лесно да запазим преднината си, ако държим останалите отбори зад нас.“
Райконен и Ferrari са фаворити за предстоящия старт, след като Скудерията спечели последните две издания на Гран при на Турция. Световният шампион е убеден, че и тази година неговият тим ще бъде на върха.
„Нямахме никакви тестове след старта в Барселона, но съм сигурен, че съперниците ни са действали здраво, за да се подготвят за предстоящия старт и да ни победят в Истанбул“, продължава Райконен. „Но това не ме притеснява ни най-малко. Всички ние работим не по-малко, което ме кара да вярвам, че Ferrari отново ще е най-силният отбор. Ако обърнете внимание на пистите, на които се състезавахме през тази година, ще ви направи впечатление, че спечелихме и на „Сепанг“, и на „Сахир“, а те приличат много на „Истанбул“. Предполагам, че уикендът отново ще бъде наш.“
Междувременно отборният мениджър на Ferrari Лука Балдисери заяви, че отборът няма да използва новия аеродинамичен концепт с отвор в носа на болида за предстоящия старт.
„Автомобилите, които Кими и Маса ще карат, са почти същите като тези в Испания. Единствената разлика е, че на „Истанбул парк“ няма да разчитаме на отворения нос. Тази концепция е по-ефективна на писти със средно и високо ниво на аеродинамично прилепяне, докато Турция изисква минимална притискателна сила. Новият нос работи отлично, но както казахме още при дебюта му в Барселона, ще го използваме единствено на писти, където ще бъде по-ефективен от конвенционалния компонент и ще ни осигурява предимство“, коментира Балдисери.