След шестото място в Германия световният шампион Кими Райконен е категоричен, че Ferrari трябва да инспектира из основи подготовката за „Хокенхайм” и да открие проблемите, довели до слабото представяне на тима.
Райконен все още е изненадан от факта, че е имал затруднения с намирането на баланса за Гран при на Германия миналата седмица. Според финландеца при липсата на конкретен проблем единствената възможност за Ferrari е да провери обстойно всеки един детайл по подготовката на автомобила.„Очевидно е, че ситуацията се промени”, коментира Райконен. „Изоставам със седем точки в шампионата, също както след Гран при на Канада. Трябва да проверим и анализираме всеки един детайл при подготовката за старта на „Хокенхайм” и да открием къде сме изгубили толкова време. Със сигурност има нещо, което сме объркали. Понякога в опитите да направим колата по-бърза, се случват грешки. Но аз съм напълно убеден, че F2008 съвсем скоро отново ще се бори за победата.”
„Стана по-сложно, но нищо не е изгубено”, продължава Райконен, който изостава на седем точки от лидера в шампионата Люис Хамилтън. „Трябва да запазим спокойствие и да работим така, както само ние знаем. Желанието ни за победа не се е променило. Миналата година нямах успех цели шест последователни старта, аналогична изглежда ситуацията и тази година. Да се надяваме, че седем ще е щастливото ми число и отново ще започна да печеля.”
Райконен признава, че най-трудната му Гран при през сезона е била именно на „Хокенайм”. „Напуснах Германия с твърде неприятно чувство, но това не ми се случва за първи път. Със сигурност обаче това беше най-трудното състезание за мен през сезона: ужасен петък, още по-сложен съботен ден и накрая старта в неделя.”
„По време на тестовете седмица по-рано автомобилът се държеше прекрасно или поне си мислехме, че е така. В неделя обаче темпото ни беше коренно различно. Така и не намерихме точите настройки и през цялото време имах проблеми с баланса. За да си бърз на „Хокенхайм”, е задължително да имаш добро сцепление. Задната ос обаче ходеше накъдето си поиска. Факт е, че имахме известни затруднения в началото на сезона при настройките, но никога не са били толкова изразени, колкото в Германия.”
„Когато нямаш добро сцепление на задната ос, просто е невъзможно да се бориш за класиране в челото. За няколко обиколки, особено в края, нещата се подобриха леко, но така и автомобилът не проработи по начина, който желаех.”