Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Разкриха аеродинамичните качества на Lotus Evija

13.05.2020 12:11

Благодарение на четирите си електромотора хиперавтомобилът ще има 2000 к.с. и 1700 Нм

Ричард Хил, инженер и настоящ аеродинамичен мениджър на Lotus Cars, работещ за компанията от 1986 г., подробно описва аеродинамичните качества на хиперавтомобила Evija - новия 100% електрически спортен автомобил на производителя от Хетел.

"Сравняването на Evija с нормален спортен автомобил е като да срявняваш самолет изтребител с детско хвърчило", обяснява Ричард Хил в преамбюла. „Повечето автомобили трябва да пробият дупка във въздуха, за да го прекосят с груба сила, докато Evija е уникален, тъй като предницата му е пореста. Той "диша" въздуха. Предната част на автомомила действа като уста. "

Предният сплитер на Evija се състои от три секции. Централната част изпраща свеж въздух към акумулаторната батерия, инсталирана зад двете седалки на автомобила, докато въздухът, вкарван през двата малки външни отвора, охлажда електрическата предна ос на Evija. Сплитерът минимизира въздуха, влизащ под автомобила  (намалява влаченето и повдигането на шасито), а също така генерира притискателна сила.

„Активният заден спойлер се разгръща в „ чистия “ въздух над Evija, създавайки повече притискателна сила на задните колела“, продължава Ричард Хил. "Автомобилът има и система DRS като във Формула 1, която се състои от хоризонтална пластина, монтирана в задна централна позиция, която осигурява на автомобила по-голяма скорост, когато е разгърната."

Едноместният Evija от карбонови влакна също има изваяно дъно, което насочва въздуха към задния дифузор и по този начин генерира максимална притискателна сила за използване на неговата мощност. Evija все още е във фаза на разработка и Ричард Хил уточнява, че окончателните динамични данни на автомобила ще бъдат оповестени до края на годината, но благодарение на четирите си електромотора, Evija трябва да има мощност от 2000 к.с. и 1700 Нм, които ще го задвижват от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 сек.

Британският хиперавтомобил, чието производство е планирано да започне в предприятието в Хетел преди края на годината, ще бъде сглобен в 130 екземпляра, като цената на единия от тях ще бъде 1,7 млн. паунда (1 892 160 евро).

Коментари
comments powered by Disqus