Ще излезе в тираж от 30 бройки, а входният билет ще бъде най-малко 2,6 млн. евро
Хорацио Пагани определено знае основите на магията. Първият му проект Pagani Zonda беше представен през 1999 г. и до днес предизвиква възхищения. В този случай базовата модификация на модела е Zonda R от 2009 г. Идейният наследник на този автомобил суперавтомобилът - Pagani Huayra, последва стъпките на своя предшественик и придоби версията Huayra R десет години след дебюта си. Новият модел използва нов атмосферен двигател с мощност 850 к.с. (750 Нм). Италианците казват, че това е не само най-мощният атмосферен V12 на състезателен автомобил, но и най-лекият.
Обявяването на новия автомобил, което се състоя преди дни, се оказа италианска шега. Аеродинамичната задна перка няма нищо общо със Zonda Revolucion, въпреки че иначе приликите са очевидни.
Отбелязва се, че при 320 км/ч автомобилът ще има притискателна сила до 1000 кг сила (46:54 в полза на задната част на каросерията).
Инженерите са прекарали много време в разработването на изпускателната система, която трябваше да накара автомобилът да звучи като „болид от Формула 1 от миналото“. Тръбите с еднаква дължина са направени от топлоустойчив инконел и с керамично покритие за разсейване на топлината. Като опция се предлагат специални ауспуси, които ще намалят нивото на шума с до 110 децибила , изисквано от комисията на FIA за някои състезания.
Бяха необходими повече от две години, за да бъде изработен шестлитров агрегат с тегло 198 кг. Това е съвместна разработка на Pagani с компанията HWA AG от Афалтербах, която отдавна е известна с изпълнението на подобни проекти. Ефективността се постига отчасти чрез директно впръскване на горивото при 200 бара, а граничната стойност е настроена на 9000 об/мин. Интересното е, че сервизният цикъл на такъв мотор е доста граждански - 10 000 км. Същите немски специалисти подготвиха шестстепенна секвенциална механична трансмисия със състезателен съединител и тридисков съединител. Коефициентът на триене на такава кутия достига 95%, а масата е 80 кг.
В сравнение с пътната версия, здравината при усукване на пистовия автомобил е подобренас 51%, а устойчивостта с 16%. Състезателните седалки с шестточкови предпазни колани са здраво закрепени към монокока и са подплатени с одобрена от FIA пяна Ener-Core EC 50.
Трансмисията е монтирана директно към монокока CFRP монокок и е структурен елемент. "Ваната" е направена с помощта на патентовани композитни технологии Carbo-Titanium HP62-G2 и Carbo-Triax HP62. Предната и задната тръбна подрамка са изработени от хром-молибденова легирана стомана, поради което сухото тегло на автомобила не надвишава 1080 кг. Цялата амортизираща конструкция и напречната греда на вградената клетка не само работят за защита на пилота, но и за да го накарат да се впише в кабината. Последната е оборудвана с пожарогасителна система, бързо свалящ се волан, телеметричен комплекс и педал AP Racing.
Елементите на окачването са изработени от кована алуминиева сплав. Козовете на купето са независими двойни носачи, винтови пружини и електронно контролирани адаптивни амортисьори, свързани с активната аеродинамична система.
Кованите алуминиеви джанти на APP Tech са снабдени със специално проектирани Pirelli P Zero сликове с размери 276/675 R19 отпред и 325/705 R19 отзад. Спирачките Brembo CCM-R са моноблок с шест бутала и 410 мм дискове на предната ос и 390 мм на задната.
Точните динамични характеристики не са посочени. Вероятно тези подробности ще бъдат разкрити, след като колата премине Nordschleife. Това е съвсем логично - нейният предшественик по едно време стана рекордьор сред себеподобните си там. Новият автомобил ще излезе в тираж от 30 бройки, което е два пъти повече от пистовата Zonda. Входният билет ще бъде най-малко 2,6 милиона евро. Като бонус клиентите ще могат да участват в майсторски класове по шофиране от професионални пилоти по пистите на Северна Америка, Европа, Азия и Близкия изток. Издаването на пътна версия на пистов автомобил като Zonda Cinque все още е под въпрос.