Премиерата на третото поколение на субкомпактния модел е насрочена за 18 февруари
Вече видяхме концептуалния SUV, официални тийзъри и камуфлиран прототип. Време е за патентни изображения. Със сигурност се знае, че автомобилът ще получи в Европа хибридна задвижваща система e: HEV (известна още като i-MMD), позната от моделите CR-V, City, Jazz, Insight.
Сега HR-V е по-малък от CR-V. Кросоувърът най-вероятно ще бъде базиран върху същата платформа от хечбека Fit, така че габаритите на модела не трябва да се променят. Сега дължината варира между 4295-4335 мм, междуосието е 2610 мм.
Патентовани са два варианта на шестоъгълната решетка (мрежеста и с хоризонтални ленти), еднакъв брой видове брони (с и без защитни плочи). Капакът и страничните панели са станали по-малко изпъкнали. Дръжките на задните врати, както и сега, са скрити „в ъглите“.
Интериорът напомня на новия Civic. Той също така има вграден сензорен екран, заменен от окачен, а климатът се контролира от три бутона . Няма съмнение относно поддръжката на Apple CarPlay и Android Auto.
На пазари, където третото поколение на HR-V няма да бъде чисто хибриден, ще има атмосферент бензинов двигател 1,5 (130 к.с., 155 Нм) с шестстепенна механична трансмисия и четирицилиндров турбо агрегат 1,5 (182 к.с., 240 Нм) с вариатор. Изборът между предно и задвижване на четирите колела ще остане, но не навсякъде.
Подкомпактният модел е най-популярен в Китай, където през 2020 г. под името XR-V са продадени 168 272 бройки, 150 363 автомобила като Vezel, 6579 като електрически автомобил X-NV, 5388 като Acura CDX и 2376 единици като електрически Everus VE-1. Общо излизат 332 978 автомобила.