Автомобилът ще влезе в продажба на европейския пазар до края на годината
Официалните дизайнерски скици на осмото поколение на хечбека Volkswagen Golf са призвани така, че да задържат вниманието на публиката в очакване на премиерата, насрочена за 24 октомври. Тя ще се състои в централата на компанията във Волфсбург. Автомобилът върху обновената платформа MQB ще получи умерена хибридна система mHEV като допълнение към някои двигатели и модифицирано окачване, което обещава подобряване на управлението. Автомобилът ще влезе в продажба в Европа до края на годината.
Според предишните скици и тестовете на предсерийните прототипи, които вече видяхме, дизайнът на Golf е традиционно еволюционен. С контури, подобни на предшественика, очакваме нова каросерия, а не само стеснени фарове.
Хечбекът ще получи минимум физически бутони с прехода към допир, плюс виртуални клавиши на екрана. Като цяло, по-напредналата електроника (високоскоростна мрежова връзка, услуги, асистенти на шофьора IQ.DRIVE) трябва да бъде най-важната разлика между „осмия“ и „седмия“ Golf.
Хибридът Golf GTE, зареждащ се от мрежата, вече видяхме на тестове. Сега шефът на Volkswagen за изследванията и разработките Франк Уелш добавя нови подробности . Всъщност GTE ще се раздели на две версии. По-ефективната (всъщност GTE) ще получи задвижваща система със сумарна мощност 245 к.с., същата беше в последното поколение на Golf GTI Performance.
За тези, които не се нуждаят от специална динамика, ще се произвежда хибридна версия с 203 к.с., които бяха в предишното поколение GTE. Освен това тази по-малка версия на хибрида „външно ще изглежда като обикновен Golf“. Във всеки случай капацитетът на батерията трябва да нарасне, но засега нейните характеристики се пазят в тайна. Предвижда се скок от 8,7 кВтч до 13 кВтч.
Концептуалното комби Variant FighteR, показано миналата пролет на фестивала на марката в Австрия, припомня красивите пропорции на този тип каросерии. При „осмия“ Golf ще бъде запазен вариантът Variant, но за Европа, а в САЩ ще изчезне.
По предварителни данни новият Golf GTI, който трябва да се появи през следващата година, ще получи две версии, 265 и 290 к.с., а колегата му със задвижване на всички колела с табела R ще има 333 к.с.. Това са основните придобивания. Но, най-вероятно, хечбекът с три врати и свързаният с него компактен ван Golf Sportsvan (дори в електрическа форма) няма да оцелеят. И както вече писахме, e-Golf ще изчезне от моделната гама, тъй като електрическият хечбек ID.3 вече е заел своето място.