BMW е на път да приключи развойната дейност по спортния хибрид i8, ако се съди по последните ни шпионски фотографии.
Засеченият по заледените трасета i8 е на практика серийната версия на модела и едва ли ще се отличава съществено от тази, която ще дебютира през втората половина на годината. За сметка на това разликите спрямо предишните два прототипа са съществени, макар че цялостният силует и характерните аеродинамични решения са запазени.
Новият i8 използва хибриден силов тракт. Електромоторът е сходен на този при i3 (130 к.с.) , но в случая задвижва предната ос. Той е комбиниран с 1,5-литров трицилиндров ДВГ с принудително пълнене, който предава своите 220 к.с. и 300 Нм към задните колела.
Тази конфигурация позволява на спортното купе да покрива класическия спринт за по-малко от 5 секунди. Същевременно средният разход е в рамките на 2,9 литра за 100 км пробег, тъй като i8 може да измине 35 км изцяло на електричество благодарение на литиево-йонната батерия с капацитет от 7,2 кВт/ч.
По първоначален план на пазара ще се появи първо градският седан i3 и то още през тази година, а i8 ще излезе през 2013 г.