Бъдещият модел BMW X6 ще се конкурира с най-динамичните представители на SUV-сегмента като Porsche Cayenne и Audi Q7.Новото купе с висока проходимост използва платформата на актуалната генерация на X5, от което следва, че междуосието от 2,93 метра ще се запази.
Автомобилът е станал малко по-дълъг, но доста по-широк, като впечатление прави най-вече значително увеличената следа. Въпреки че клиренсът е намален с 50 милиметра, ще бъде възможно използването на колела с диаметър до 21 цола.
Предницата има агресивно изражение, а покривът е с около 10 см по-нисък от този на X5. Челното стъкло е по-силно наклонено и за да създадат пространство за главите на пътниците, баварските инженери са инсталирали седалките на първия ред по-ниско. За жалост свободата за движение на коленете и главата на задните седалки вероятно ще остане по-скоро посредствена. Заради следващия формата на купе покрив, във вътрешността на автомобила не остава място за трети ред седалки. За разлика от своя роднина Х5, новото купе ще разполага с цял заден капак, който е съчетан с относително висока задница.
Познатият от други модели на BMW скоростен лост с наподобяващ джойстик дизайн управлява автоматичната трансмисия без да осъществява механична връзка с последната. Новият осемстепенен автоматик от ZF ще бъде инсталиран и в новата „седмица”, когато тя се появи на пазара през 2008 година. За добро или не, X6 няма да предлага механична трансмисия – единствената алтернативата на пълния автоматик е система с два съединителя, която ще бъде използвана в базовия модел. В началото на 2009 година ще бъде готова и програма старт-стоп, която ще възприемат всички версии на купето.