Моделът със заводско обозначение W212 бе разкрит преди своята официална премиера на автосалона в Детройт. Вече разполагаме с пълни данни за асортимента на моторите, както и снимки от интериора на автомобила.
Външността на E-класа следва зададената от C-класа и GLK дизайнерска линия, съчетаваща стегнати и ъгловати форми, характерни за предните светлини например. Интериорът на автомобила и по-специално арматурното табло също изпъкват с необичаен рязък релеф на формите, на какъвто се натъкнахме още при компактния SUV. Може би използваните дизайнерски похвати се стремят да вдъхнат усещане за висока надеждност или пък целта им е по-интуитивното ориентиране сред уредите за управление.
Габаритите на новата E-класа са съответно ДхШхВ 4868х1854х1470 мм, а междуосното разстояние отговаря на 2874 мм.
Пет на брой ще са предлаганите от швабите дизелови задвижващи агрегати: 2,1-литровият 4-цилиндров самовъзпламенител ще бъде изпълняван във версии с мощност 136, 170 и 204 к. с., докато трилитровият V6 ще впряга 231 "коня" в модификацията BlueEFFICIENCY и 211 к. с. като вариант Bluetec.
Пет ще са и бензиновите мотори. Базов тук ще е 1,8-литров мотор с директно впръскване на горивото, генериращ 184 к. с., който ще се предлага и с производителност от 204 "коня". 3,5-литровият V6, развиващ 272 к. с., пък ще бъде съчетан с двойно предаване 4Matic. Предвидени са още 3,5-литров V6-агрегат с директно впръскване (292 к. с.), както и 5,5-литров "осмак", бълващ 388 к. с., който може да се поръча и със задвижване на четирите колела.
Очакват се също така хибридно изпълнение, както и 6,2-литров V8 (550 к. с.) за популярната тунингова версия на AMG.
BAT_J
Мерцедес е марка, която продава благодарение своето име, технически решения и издръжливост- явно при тях дизайнът не на водещо място. Само с това мога да си обясня странния и не особено привлекателен дизайн на всички нови модели на фирмата. Интересно как тогава Ауди успяват да съчетаят отличен дизайн с превъзходна техника :)))
deso
Не мисля че мерцедес ще успее да привле4е нови клиенти с този дизайн ,а само улеснява ауди и бмв.
Тончо
Новите мерцедеси са просто отвратителни! И корейците се справят по добре в дизайна! За мене марката Мерцедес умря с новата Ц-Класа. Само МЛ още го бива!
Dokkata
Според мен проблема в това че някои не харесва новия дизайн на Mercedes, а той наистина е такъв в последните модели е в това, че най-малкото не сме свикнали да виждаме Mercedes в тази светлина, а именно на агресия. До неотдавна те се стремяха по-скоро към елегантност което привличаше не толкова младото поколение, за разлика от BMW и Audi които от по-отдавна се стремят към това особено BMW, защото за никой не е таина, че това което виждаме от Audi се дължи на последните 7-8 години, но очевидно този им преход беше доста печеливш за тях. Така, че явно всяка Фирма има нужда от такъв \"преход\". Въпрос на време е да видим дали този на Mercedes ще е печеливш!
Subsonic
...Глупости... Аз лично ги намирам хиляда пъти по-готини като дизайн от новите БМВ и Ауди, които са си меко казано безлични. Докато новата Е-класа носи точно ДНК-то на консерватичма и изчистения дизайн на едни от най-успешните модели на Мерцедес - а имеено тези от 80-те и 90-те.
BAT_J
Мерцедес правят поредна стъпка към ръбатият и изчистен дизайн вече познат от С клас и GLK. Лично според мен това е целенасочен реверанс към 80-те и началото на 90-те с цел да внуши по високо качество и надеждност. Аз лично го намирам за много скучен и предпочитам иновативния дизайн на BMW и Audi. Ще ми бъде интересно да чуя и мнението на останалите за тази нова дизайнерска насока.