Идното поколение на VW Passat ще пристигне през 2010 година. Създателите му от Волфсбург обещават да отстранят ненужната декорация на каросерията, запазвайки излъчването за високо качество.
Една от идеите на шефа на Volkswagen хер Винтеркорн е идентичността на модела от средния клас да бъде засилена посредством LED-фарове, както това бе направено в автомобилите от Инголщат. За целта изпълнителният директор на марката е наел един от дизайнерите на Audi, отговорен за светлинните компоненти.
Изненадваща е и новината, че Passat възнамерява да се откаже напълно от 6-цилиндровите двигатели, които в бъдещата генерация на модела ще отстъпят място на 4-цилиндрови турбомотори.
1,4-литровият TSI например ще се предлага в изпълнения с 122 и 160 к. с., а двулитровият TSI-агрегат и в бъдеще ще впряга солидните 200 "коня". Познатият 1,6-литров атмосферен двигател (102 к. с.) и занапред ще остане базов, но 1,8-литровият турбо (160 к. с.) обаче ще отпадне. При самовъзпламенителите можем да очакваме модерни Common Rail мотори с обем 1,6 (140 к. с.) и два литра (170 к. с.).
В края на 2008 година бе въведен турбодвигател на природен газ, генериращ 150 к. с., а в края на 2009 г. ще се появи и Euro 6 Blue TDI със 140 "коня" под капака. Новият бензинов Passat 1.4 TSI също ще бъде привилегирован с модерните мерки за пестене на гориво, познати от версиите BlueMotion.