Автономен пробег от 770 км (WLTP), достатъчен за пътуването от Мюнхен до Берлин
Преди световната премиера, насрочена за 15 април, Mercedes-Benz продължава да представя електрическия EQS с пет врати от гамата на S-класата парче по парче. Вече знаем капацитета на батерията и имахме време да направим оценка на интериора. Сега немците казват , че 107,8 кВтч означава автономен пробег от 770 км (WLTP). Достатъчно за пътуването от Мюнхен до Берлин.
Силовата установка eATS със задно предаване се състои от един модул отзад, а с 4Matic задвижване на всички колела е добавен преден модул. Мощност - от 245 до 385 кВт (333-524 к.с., 568-855 Нм). Максималната скорост е електронно ограничена до 210 км/ч. Консумацията на енергия варира в диапазона 16–20 кВтч/100 км.
Аеродинамичният коефициент на EQSпретендира за нов световен рекорд: 0,202 с челна площ от 2,51 кв.м. Принос имат задният спойлер, прибиращи се дръжки на вратите и аеро колела (19, 20, 21 инча) с ниско съпротивление при търкаляне. Динамиката на ускоряването до 100 км/ч остава тайна.
Модулната платформа MEA е с мощност 400 волта. Синхронните електродвигатели с постоянен магнит на всички задвижващи колела доставят 135 кВтотпред, 255 кВт отзад. Въртящият момент непрекъснато "върви " между осите. По-малката батерия с 90 кВтч ще осигури близо 640 км автономен пробег(WLTP).
Базовата версия се нарича EQS 450+, а топ изпълнението е EQS 580 4Matic +. Мощността на "бързата" станция за зареждане (300 км за 15 минути) не може да надвишава 200 кВт, докато базовата е устройство с 22 кВт. Възстановяване на енергия - до 290 кВт. Маршрутът до най-близкия терминал ще бъде положен чрез навигация "с електронно разузнаване". Началото на европейските продажби на EQSе планирано за август. “Горещите” модификации на EQS от екипа на Mercedes-AMG ще трябва да почакат.