Изненадващо е, но първият волан, на който има бутон, се появява в началото на 2000-те
След появата на Porsche 356 Roadster през 1948 г. воланите на спортните модели на немската марка се развиват значително, за да се превърнат в истински бордови компютри, включващи около тридесет функции.
Развитието на воланите, приспособени към спортните модели на Porsche, наистина е напреднало значително през последните двадесет години. Кръглият волан, проектиран от дърво, алуминий или композитни материали, някои покрити с кожа или Алкантара, отдавна се състои от обикновен „обръч“ с повече или по-малък диаметър. Моделите 356, 550 Spyder, прототипът 917, победил в Льо Ман, и 956 и 962, които побеждават на на пистата, всички са имали обикновен кръгъл волан без друга функция, освен тази за насочване на колелата на автомобила.
Колкото и изненадващо да изглежда, първият волан, на който има бутон, се появява едва в началото на 2000-те години, а в рамките на двадесет години традиционният волан се превърна в истински бордови компютър. Автомобилите Porsche Carrera Cup, например, все още нямат бутон през 1999 г. Първият се появява през 2001 г. Това е бутонът, позволяващ комуникация между пилота и неговия екип.
През 2004 г. Porsche 911 GT3 RSR, участвал в American Le Mans Series, има само шест бутона, които са интегрирани в наличния в търговската мрежа волан и модифицирани за нуждите на офиициалния екип. За сравнение, пилотите на най-новия Porsche 911 RSR вече разполагат с 30 функции, които могат да бъдат конфигурирани от волана на автомобила им, а ръководството за инструкции за този волан е не по-малко от 27 страници.
Позиционирането на бутоните на волана се осъществява в сътрудничество с пилотите по време на фазата на разработване на автомобила, така че да се използва възможно най-интуитивно. Първата стъпка за интегриране на четирите най-важни функции включва ограничител на скоростта, система “full course yellow” и превключватели за включване / изключване на двигателя и радиото. След това останалите функции се интегрират по приоритет, като някои дори се активират с комбинации, които могат да бъдат сравнени с тези, предлагани от нашите компютри (едновременно натискане на клавишите Ctrl + Alt + Sup).
Във Вайсах двама специалисти са отговорни за разработването на воланите за бъдещите модели на Porsche и намирането на решения, които ще позволят да се осигурят нови опции и да се подобри комфортът на шофиране на автомобила. Така формата на волана до голяма степен се е развила, преминавайки от обикновена кръгла форма в тази на „хоризонтална“ осмица, еволюция, която е придружена от промени по отношение на конструкцията и материалите. Простият дървен волан на Porsche 356 се оказва по-тежък от волана от карбонови влакна на RSR 2020 911, въпреки че той е снабден с множество бутони.
И накрая, да не забравяме, че подобренията, направени в състезателните волани, намират приложение по един или друг начин във воланите, с които оборудват серийните модели на немския производител.