Ключът към оставането на Фернандо Алонсо в отбора е смяната на двигателите
McLaren е все по-близо до прекратяването на партньорските взаимоотношения с Honda, въпреки че японците хвърлят всички усилия, за да направят конкурента задвижваща система. Наскоро специализираната компания Ilmor бе поканена да си сътрудничи с Honda и прогресът е налице. От McLaren обаче смятат, че това не е достатъчно за сезон 2018.
Едно от условията, които Фернандо Алонсо е поставил на британския тим, за да остане, е смяната на задвижващата система. Mercedes и Ferrari вече отказаха на McLaren, но преговорите с Renault продължават. И пред тази сделка обаче има сериозна спънка.
От Renault се опасяват, че доставката на двигатели за четвърти тим е отвъд капацитета на компанията и това ще доведе до компромис с надеждността им. Същевременно ФИА трябва да даде специално разрешение на французите, тъй като по правилник максимумът е три тима.
Ако Федерацията го направи, по този начин ще изхвърли Honda от Формула 1, което би било прецедент. Единственият вариант е Toro Rosso да освободи Renault от съвместния им ангажимент за сезон 2018, французите да поемат McLaren, а Honda да стане партньор на отбора от Фаенца.
Именно в тази посока са насочени преговорите, които включват цели четири страни. Този сценарий е сравнително добър за Toro Rosso, тъй като ще осигури на италианците финансова стабилност. Те обаче са категорични, че крайното решение трябва да бъде взето най-късно по време на Гран при на Италия, тъй като автомобилите за сезон 2018 вече са много близо до финалната си спецификация.
Надпреварата на пистата „Монца” е още този уикенд, така че сагата McLaren, Honda, Алонсо може да приключи съвсем скоро.