Андрю Шовлин смята, че Mercedes има предимство по този показател
Люис Хамилтън (Mercedes) спечели трета победа от общо четири състезания този сезон, въпреки че Макс Верстапен (Red Bull) имаше предимство в началото на Гран при на Испания. Световният шампион остана блокиран зад своя съперник след прекрасното изпреварване на Верстапен на старта, но шест обиколки преди финала си върна лидерската позиция благодарение на алтернативната стратегия с два бокса.
Според инженерния директор на пистовите операции в Mercedes Андрю Шовлин обаче не стратегията е била ключовият фактор за 98-ата победа на Хамилтън, а пазенето на гумите на W12.
„Все още не сме на етап, в който да твърдим категорично, че нашият автомобил е по-добър в състезателни условия или че пазим по-добре гумите“, коментира Шовлин.
„Трудно е да кажа кое точно (донесе победата на Хамилтън в Испания). Успяхме да ги следваме, а когато си начело и някои стои залепен за скоростната ти кутия през целия стинт, обикновено новините няма как да са добри.“
„Все още сме на етап през сезона, в който събираме данни от различните писти. Но тенденцията вече се очертава. Може би нашият автомобил е с една идея по-неутрален.“
„Техният автомобил износва по-активно задните гуми в рамките на цял стинт, докато при нас ситуацията е еднаква и за двете оси. Трябват ни обаче повече данни, за да сме сигурни, че това е истината, а не единствено наше желание“.
Босът на Red Bull Кристиан Хорнър признава, че на този етап Mercedes има по-добро състезателно темпо, но въпреки това е оптимист за крайния изход от битката между Хамилтън и Верстапен.
„Мисля, че Mercedes, видяхме го още в Бахрейн, имат по-добро темпо от нас в състезателни условия. Деградацията при тях е по-слаба отколкото при нас“, категоричен е британецът.
„Но пък и знаехме, че последните две писти ще разкрият силните им страни. Възползваха се. И въпреки това сме много по-близо до тях отколкото преди. Ако намерим още малко скорост в дълга серия, ще е жестока битка между тези два автомобила“.