Хорнър е категоричен, че Red Bull Powertrains има необходимия капацитет
Драматичният разрив с Renault и прекратяването на програмата на Honda във Формула 1 принудиха собственика на Red Bull Дитрих Матешиц да преосмислили стратегията по отношение на задвижващите системи. Екипът от Милтън Кийнс винаги е настоявал за независимост и единственият вариант да я постигне е като произвежда сам двигателите си. Това бе и причината за създаването на новото подразделение Red Bull Powertrains.
То започна да функционира през миналата година след мащабен хедхънтинг и ангажирането на ключови специалисти в сферата. Първият прототип на V6 мотора, конструиран спрямо правилата за 2026, дори вече е на стенда. Проектът набира инерция и това вдъхна необходимата увереност на ръководството на Red Bull, че може да се справи само и че не е необходимо да се ангажира с исканията на Porsche.
Прекратяването на преговорите с немския гигант според мнозина са крачка назад за Red Bull, но тим шефът Кристиан Хорнър смята, че Red Bull Powertrains има ресурса да проектира и да произвежда новите V6 задвижващи системи, както и да работи с клиентски тимове. Същевременно разходите ще бъдат покрити от ограничението на бюджетите във Формула 1.
„Очевидно е, че има допълнителна финансова тежест заради настоящите задвижващи системи и развитието на новите“, коментира Хорнър за racefans.net. “Но когато дойде време за 2026 г., лимитът на бюджетите ще има още по-голям ефект, разходите ще са далеч по-поносими отколкото преди 2-3 години. Ето защо ограничаването на бюджетите е причината да влезем като нов производител.“
Първоначално Red Bull Powertrains ще работи с двата отбора на компанията майка – Red Bull Racing и AlphaTauri. Капацитетът на новото подразделение обаче е достатъчен за четири тима.
„Начинът, по който е структурирана производствената ни мощност, позволява да работим с до четири отбора. Това обаче не е първоначалната ни цел. Първоначалната цел е да работим само с тимовете на Red Bull.”
Прекратяването на преговорите с Porsche означава, че Red Bull може да продължи партньорството си с Honda и след края на 2025 г., макар и под различна форма. В момента Honda Racing Corporation сглобява двигателите за Red Bull Racing и AlphaTauri, като наскоро двете страни обявиха, че са удължили срока на договора си до 2025.
„Влакът за 26 година вече потегли. Имаме двигател, имаме прототип, който работи. Пуснали сме в експлоатация стендовете и тестовете вървят.“
„Honda е страхотна компания. Обявиха, че напускат Формула 1, за да се дистанцират от двигателите с вътрешно горене и да насочат вниманието си към електрификация на продуктовата линия. И това трябва да се отчита, като става дума за евентуалното им завръщане във Формула 1.“
„Така че независимо дали е имало някакъв интерес или не, дискусията за евентуално сътрудничество в посока батерия или потенциални синергии звучи интересно. Но като става дума за двигателя, за базовата конструкция, за механиката, следваме плановете за 2026 и сме много доволни от постигнатия резултат.“
Според Хорнър проектът на Red Bull Powertrains е прецедент за Великобритания през новия век, тъй като „това е първият завод за производство на двигатели във Великобритания от 40 години насам“. Това е и причината Red Bull да не среща затруднения при намирането на качествен персонал с опит, който да осигури необходимия ресурс за създаването на новия състезателен V6.