Последната спецификация на задвижващата система на Renault вече е готова
Двигателят е от съществено значение на пистата в Монреал, но Red Bull вероятно няма да получи последната спецификация за предстоящата надпревара, тъй като това ще наруши предварително планирания график или ще доведе до наказания. От Renault все още обмислят каква да бъде стратегията за шестимата състезатели, които използват задвижваща система на французите.
Двама пилоти са на крачка от наказанието – Даниел Рикардо от Red Bull и Щьофел Вандоорн от McLaren. Австралиецът вече получи изцяло нова задвижваща система за Гран при на Китай след отпадането в Бахрейн, което означава, че ще бъде наказан при нова смяна на един от следните три модула - MGU-K, контролен блок или батерия. В Монако Рикардо изкара повече от половина надпревара с повреда в MGU-K, така че може още в Канада да бъде върнат назад на стартовата решетка.
При Щьофел Вандоорн са изразходвани два контролни блока и евентуално трети ще му коства наказание от пет места назад на старта.
При останалите три модула от задвижващата система – MGU-H, двигател с вътрешно горене и турбокомпресор, наказанието идва при употребата на четвърта бройка в рамките на сезона. Ето защо Нико Хюлкенберг (Renault), Карлос Сайнц (Renault) и Фернандо Алонсо (McLaren) все още не са застрашени. Двамата заводски пилоти на Renault са използвали по два MGU-H, а Алонсо – два турбокомпресора.
Многото отпадания в случая са плюс за Макс Верстапен (Red Bull) заради ограничения километраж на холандеца. С неговия случай цялостната картина при пилотите с двигатели на Renault става много шарена и изисква внимателно планиране за предстоящите състезания.
„Имаме нова спецификация на двигателя”, коментира босът на Renault Сирил Абитебул за Motorsport.com. „Предстои да потвърдим обаче кога ще бъде вкарана в употреба, защото различните автомобили са покрили различен километраж.”
„Доколкото знам ще разполагаме с шест двигателя, ако доставките вървят по план. Не смятам обаче, че най-добрият вариант е да оборудваме и шестте автомобила с тях, особено Red Bull. Трябва да прегледаме ситуацията. Винаги работим съвместно с отборите, за да постигнем максимален резултат в края на сезона”.
„Имаме малко повече мощност, но сме убедени, че не сме единствените. Промяната в двигателя с вътрешно горене обикновено води до повишаване на мощността. Това е фокусът ни, фокусът през настоящата година, а вероятно и през следващата.”
Мощността е ключовият фактор, който пречи на пилотите на Renault, но и надеждността не е на ниво. При пилотите с двигатели на Mercedes например единствено Валтери Ботас е използвал допълнителни батерия и контролен блок преди Гран при на Монако. Всичко останали не са правили смени от началото на сезона.