Австрийците остават в най-големия автомобилен шампионат поне до 2020
Въпреки че няма титла от 2013 г. насам, Red Bull продължава да е водещ играч във Формула 1 и да печели победи. Проблемите с Renault вече са изчистени и ако Honda направи обещания прогрес, е напълно логично още през следващия сезон екипът на Дитрих Матешиц да отправи поглед към първото място.
Това обаче не е гаранция, че Red Bull ще остане във Формула 1 след 2020 г., когато изтича настоящото споразумение „Конкорд” . Ако обещаните от Liberty Media промени не се случат и ако австрийците нямат сигурен партньор, който да осигурява задвижващите системи от 2020 г. нататък, не е изключено да сложат точка на програмата си във Формула 1.
„Имаме споразумение до 2020 г.”, коментира съветникът на Red Bull д-р Хелмут Марко за Motorsport.com. „Докато няма ясен правилник за двигателите или ново споразумение „Конкорд”, нито Red Bull, нито Honda ще решават каквото и да е.”
„Едно е сигурно. Няма да бъдем зависими от другите, както беше в миналото. Трябваше да им се молим, а накрая нито изявленията, нито обещанията бяха спазени.”
Договорът на Honda с Red Bull е за два сезона. Ако японците се откажат, то отборът на Дитрих Матешиц може да смени дисциплината. Новият правилник в WEC е изключително подходящ за суперавтомобила Valkyrie, който Red Bull разработи съвместно с Aston Martin.
„Една от опциите е да спрем. Или пък да правим нещо различно, различен шампионат. „Льо Ман” е опция с правилника за хиперавтомобилите и Valkyrie. Пожънахме огромен успех с него. Автомобилите бяха продадени моментално. Това е един от добрите проекти на Red Bull Technologies.”
Съществува и вариант, в който Red Bull да комбинира настоящата програма във Формула 1 с участие в WEC.
„Ако бъде наложен таван на бюджетите във Формула 1, ще трябва да освободим част от служителите си. А ние не искаме да го правим. Може да ги използваме в такива странични проекти. Изглежда, че участието в WEC ще изисква съвсем прилични суми и за база може да използваме Valkyrie.”
„Компанията Red Bull никога не е участвала в „24-те часа на Льо Ман”, но това е нещо, върху което разсъждаваме. Основната финансова тежест ще се падне на Aston Martin, това е ясно, защото в „Льо Ман” побеждават единствено производителите. Но ние може да намерим своето място в целия проект.”