Според Марко инвестициите в развитието на двигателя не са били достатъчни
Сагата между Renault и Red Bull продължава, въпреки че двете страни прекратиха взаимоотношенията си след края на Гран при на Абу Даби. Honda e новият партньор на австрийците, което на пръв поглед не изглежда добро решение заради досегашните проблеми на японската компания, но съветникът на Red Bull д-р Хелмут Марко е категоричен, че тя е правилният избор.
„В един момент за нас стана ясно, че Renault не може да ни осигури двигател, способен да печели”, коментира Марко. „С този бюджет, с който разполагат, няма как да очакваш, че ще се борят в Ferrari или Mercedes. Ясно беше, че трябва да направим нещо!”
„Сега за първи път в нашата история разполагаме със заводски двигател. Развитието му върви добре и всичко, което се случва с Red Bull Racing и Toro Rosso за следващия сезон, е в положителна насока.”
Според Марко наказанията, които пилотите на Toro Rosso получиха миналата година, не са причина за притеснение.
„Двигателят на Honda се подобри драстично. Да, имаше много наказания, но причината за това беше, че всеки път искахме да пробваме нещо ново.”
„Според симулациите, които направихме, щяхме да се справим много по-добре дори и с настоящия двигател на Honda (отколкото с този на Renault). Но няма какво да си блъскате главата над това, господин (Сирил) Абитебул. Просто следващата година ще видим директно.”
Red Bull сменя своя доставчик на двигатели за първи път от 2007 г., когато Renault замени Ferrari. Дуетът с французите изведе отбора до четири титли в шампионата на конструкторите и четири титли за Себастиан Фетел в периода от 2010 до 2013 година.