Red Bull Renault представи RB4 на пистата „Херес“ днес. Дейвид Култард пое отговорност за шейкдауна на новото творение на Ейдриън Нюи - второ поред за титулувания конструктор, който се присъедини към „Газирания тим“ в средата на сезон 2006.
През 2007 година RB3, предшественикът на новия болид, на моменти демонстрираше впечатляваща скорост. Непрестанните повреди в хидравликата и скоростната кутия, която в началото на сезона се сдоби със система за бърза смяна на предавките, обаче не му позволи да разкрие истинския си потенциал. Въпреки седемте си отпадания Марк Уебър се качи на подиума в уникалния „воден“ трилър на „Хунгароринг“ в старта за Голямата награда на Европа. Дейвид Култард също не завърши в седем от общо седемнайсетте старта, като най-доброто постижение на ветерана е петото място на „Каталуня“ и „Хунгароринг“.
„Нормално е да искаме да вървим напред“, заяви Дейвид Култард по време на презентацията на новия RB4. „Пети сме при конструкторите. Това бе част от цялостната ни програма, но не можем да отречем прогреса, който демонстрирахме през миналата година. Победихме и два заводски отбора. Такива неща не стават случайно, напротив, доказателство са за това, че знаем какво да правим на пистата и имаме желание да вървим напред. Екипът ни вее наброява 200 човека, инвестициите от страна на Red Bull са налице, сега трябва да започнем да берем плодовете на нашия труд.“
„Надявам се (RB4) да бъде по-надежден, много повече спрямо миналогодишния болид. Преди не бяхме на ниво по този показател“, категоричен бе Марк Уебър. „Иска ми се да започнем шампионата с един наистина бърз автомобил, тъй като това влияе върху развоя на целия шампионат. Да спечелим повече точки от миналата година. Изгубихме много през миналия сезона заради неуспешните финиши и техническите проблеми. Дано си върнем тези точки през тази година.“
„Бяхме на ниво в последните три старта за миналата година. Ще се опитаме да стартираме сезон 2008 по аналогичния начин, за което разчитаме основно на новата кола“, коментира босът на Red Bull Кристиан Хорнър. „Очевидно е, че Ferrari и McLaren ще поведат колоната отново. Те са отправната ни точка. В групата зад тях, където се надявам да сме ние BMW, Renault, може би Williams, а защо не Toyota и Honda, ще се води много оспорвана битка. Трудно е да се правят прогнози в този момент от годината. Уверен съм, че ще прогресираме, но в каква степен не знам. Ще видим в Мелбърн. И все пак, щастлив съм с това, което постигнахме благодарение на RB3. Надявам се да продължим в този дух.“
През 2008 година ролята на тестови и трети пилот ще бъде поверена на Себастиен Буеми. 19-годишният швейцарец ще комбинира задълженията си във Формула 1 с пълна програма в GP2 сериите.
Red Bull завърши сезон 2007 с актив от 24 точки, които след наказанието на McLaren му отредиха пето място в шампионата на конструкторите.