Себастиен Льоб получи заслужени похвали от страна на Red Bull за представянето си в понеделник на пистата „Каталуня“.
„Очаквахме изненадата да е приятна. Така се и случи“, коментира състезателният инженер в Red Bull Racing Даниеле Касанова. „Представянето на Себастиен беше наистина впечатляващо. Той просто застана зад волана и бе безгрешен до финала на сесията.“Льоб тества междинна версия на RB4, чиято конфигурация на аеродинамичния пакет симулираше понижени според изискванията за сезон 2009 нива на притискателната сила. Нестандартният пакет бе комбиниран с новите сликове на Bridgestone. Програмите на отделните отбори варираха драстично, така че данните от тестовете не подлежат на пряко сравнение, но всички бяха единодушни, че осмият резултат на Себ е наистина впечатляващо постижение.
„Трудно е да кажем какво точно е неговото темпо, тъй като между най-бързия и най-бавния автомобил разликата бе около 25 км/ч. Конфигурациите бяха най-различни – KERS, аеродинамика, сликове“, обяснява Касанова. „Не карахме с празен резервоар, така че предполагам при нормални обстоятелства Себ щеше да намери място в средата на таблицата, което е наистина впечатляващо.“
„Забавно е да работиш с пилот като Себастиен, но не само това, той свърши много работа. Два - три пъти преди бяхме пробвали новите гуми, но разликите спрямо тогава и сега са големи. Идеята беше това да е нормален тест за нас, той да поддържа добро темпо, но същевременно да не допуска грешки.“
Въпреки отличното представяне на „Каталуня“, Льоб е категоричен, че няма да сменя професията.
„Може би съм прекалено стар“, коментира французинът пред Autosport. „Трябваше отдавна да съм взел това решение, ако исках да карам във Формула 1. Участвах в този тест единствено защото Red Bull ми го предложи.“
„Няма как да сравняваш Формула 1 с рали спорта, те са толкова различни. Не е истина, че при рали спорта е по-лесно, тъй като, когато карам на пълна газ по отсечките, съм също толкова концентриран, колкото бях сега на пистата.“